آرشیو چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۶
اخبار اقتصادی
۴

کارشناسان آمریکایی پیش بینی کردند پایان سلطه دلار تا آخر تابستان

پیش بینی کارشناسان اقتصادی جهان و دستورات وزارت خارجه آمریکا به سفارتخانه های این کشور حاکی از نابودی قوای مالی آمریکا در اواخر تابستان امسال است.

به گزارش فارس، دکتر «هنری ماکوو» در پایگاه اینترنتی خود مقاله ای با عنوان «بسیاری پیش بینی می کنند که نظام مالی آمریکا در سپتامبر فرو می پاشد»، را منتشر کرده است.

وی می نویسد: بیایید به روزی در آینده نزدیک فکر کنیم که پی آمدهای حیله گری های نظام مالی از توانایی دولت ها، بانک های مرکزی و رسانه های بزرگ در پوشاندن و مبهم نمودن حقیقت، پیشی بگیرد.

بسیاری از افراد متشخص و قابل قبول، تصدیق کرده اند که 30 سپتامبر و یا حوالی آن، همان روز مذکور خواهد بود.

ماکوو در ادامه به بیان نظرات برخی از کارشناسان اقتصادی در رابطه با فروپاشی نظام مالی معیوب و فاسد آمریکا پرداخته است.

«باب چاپی» در این خصوص گفته است: به عنوان کسی که تحت رزولت فعالیت کرده ام، می گویم که برخی از بانک ها پس از تعطیلی دیگر باز نخواهند شد. 96 درصد از ذخایر بانک هم اکنون توسط «فدرال رزور» (ذخیره فدرال) نگه داری می شود که به بانک ها می گوید پول وام ندهند و به جای آن برای استفاده و تحکیم بانکی بعدی، پول ذخیره کنند.

«هری شالتز» نیز می گوید: به برخی سفارتخانه های آمریکا در سراسر جهان توصیه شده است که مقادیر انبوهی از وجوه ارزی محلی را خریداری کنند که برای یک سال آنها کافی باشد.

به برخی از سفارتخانه ها نیز مقادیر بیشماری از دلار آمریکا ارسال شده تا وجوه ارزی دولت های کشورهای میزبان را بدون سر و صدا خریداری کنند. البته تاکید شده است که ارزهای خریداری شده شامل پوند استرلینگ (واحد پولی انگلستان) نباشد.در همین حال، درون وزارت خارجه نیز حسی از ناراحتی و شومی از آنچه ممکن است اتفاق بیافتد وجود دارد... اتفاقی که در عرض 180 روز و یا حتی 120 الی 150 روز رخ خواهد داد.جیم ویلی نیز اذعان می کند: ابتکاری به رهبری آسیا برای پایان دادن به هژمونی دلار، آغاز شده است. ویلی ظنین است که خزانه داری فدرال بطور پنهانی در حال وام گرفتن پول هایی از بانک های مرکزی خارجی است که این بانک های مرکزی از آن برای خریدن بدهی های آمریکا استفاده می کنند.