آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
اخبار کشور
۳

ولید المعلم:راه حل موضوع هسته ای ایران در عاری سازی خاورمیانه از سلاح هسته ای است

وزیر امور خارجه سوریه از لندن خواست تا شورای امنیت سازمان ملل را مجاب به صدور قطعنامه ای برای عاری سازی خاورمیانه از سلاح های هسته ای کند.

به گزارش روزنامه جروزالم پست ولید المعلم در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با همتای انگلیسی خود در لندن تصریح کرد: کشورش می تواند در یافتن راه حلی صلح آمیز برای موضوع هسته ای ایران نقش آفرینی کند مشروط بر آنکه انگلیس هم با وارد کردن فشار بر شورای امنیت سازمان ملل موجب تصویب قطعنامه ای برای خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای شود.

وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر نقش تهران در حل موصوع هسته ای ایران گفت: ما بدون حضور ایران نمی توانیم تصمیمی بگیریم زیرا ایرانی ها تصمیمات خود را براساس منافعشان اتخاذ می کنند.

معلم در این کنفرانس خبری سوال خبرنگار اسرائیلی را بدون پاسخ گذاشت اما در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری با اشاره به ارتباط مستقیم موضوع هسته ای ایران با خلع سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی، بر وجود خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای تاکید کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این کنفرانس خبری گفت: سوریه دارای جایگاهی ویژه برای متقاعد کردن ایران در اتخاذ سیاست های جدید دارد.

میلیبند در ادامه گفت: فکر می کنم این نکته خیلی مهم است که به ایران این پیام را بدهیم که تصمیمات اتخاذ شده از سوی دولت جدید ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، زیرا ما یک بسته بسیار روشن بر روی میز داریم.