آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

دستیاران ایرانی آمریکا در پروژه القای تقلب

«روشی که غرب همواره برای کنترل خاورمیانه به کار برده، جذب و خرید سیاستمدارانی است که از قدرت خارج شده اند.» پل رابرت تحلیلگر میدل ایست آن لاین با درج این تحلیل نوشت: روش غرب در خاورمیانه همواره خرید سیاستمداران خارج از قدرت و حمایت از آنها برای روی کار آمدن دوباره و سرنگونی دولت های غیروابسته است.

میدل ایست آن لاین با برشمردن نام برخی سیاستمداران ایرانی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در انتخابات ریاست جمهوری اخیر با ناکامی مواجه شدند، می نویسد: یکی از فرض های منطقی در خصوص وقایع اخیر ایران این است که آیا کسانی چون]... و...[در کنار آمریکا هستند تا بتوانند دوباره به قدرت برسند زیرا هر دوی آنها در انتخابات باخته اند. اگر این گونه باشد، انقلاب برای آنها فقط به معنای کسب قدرت است و نه چیز دیگر. البته برخی از آنها انگیزه کافی برای سرنگونی دولت را دارند.

پل رابرت در بخش دیگری از تحلیل خود می نویسد: رسانه های آمریکا بدون وجود]... و...[نمی توانستند انتخابات ایران را با شبهه تقلب مواجه کنند و به دنبال آن فشار برای انزوای دولت ایران را افزایش دهند یا مقدمات حمله به این کشور را تسهیل کنند. اکنون غیر از آمریکا، اسرائیل هم ایران را تهدید به حمله نظامی می کند. آمریکا و اسرائیل دنبال سلطه بر منطقه و تشکیل اسرائیل بزرگ هستند. آمریکا قصد دارد با سلطه بر جهان، خود تعیین کند که چه کسی باید کجا حکومت کند. آیا برخی سیاستمداران ایرانی قصد نابودی و تخریب ایران را دارند؟