آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

این دلارها علف خرس است یا نشانه دخالت؟!

سنای آمریکا ده ها میلیون دلار دیگر برای حمایت از جریان های ضد انقلاب و آشوب طلب در ایران اختصاص داد.

این طرح که توسط سناتورهای دو حزب از جمله مک کین، لیندزی گراهام، تدکافمن و رابرت کیس تهیه شده و به تصویب سنا رسید، 30 میلیون دلار دیگر برای کمک به رادیو فردا و صدای آمریکا اختصاص می دهد. بودجه اخیر علاوه بر بودجه سالانه این دو رسانه ضد انقلابی است. سنا همچنین 20 میلیون دلار دیگر برای پیدا کردن راه های مقابله با فیلترینگ سایت های ضد انقلابی در ایران اختصاص داد. این سایت ها از چند ماه قبل در راستای فضاسازی ذهنی اغتشاش و آموزش شیوه های براندازی خاموش، فعالیت های خود را شدت بخشیده بودند و به عنوان نسخه های بومی تر صدای آمریکا و رادیو فردا عمل می کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این بودجه ها برای کمک به جناح مخالف که مدعی تقلب در انتخابات است اختصاص یافته است.

همچنین 5 میلیون دلار نیز برای اتهام پراکنی وزارت خارجه آمریکا تحت عنوان نقض حقوق بشر در ایران اختصاص یافته است. در جریان حوادث پس از انتخابات، برخی گروهک های راه اندازی شده با دلارهای آمریکایی نظیر کمپین حقوق بشر و... به اتهام پراکنی انبوه علیه جمهوری اسلامی پرداختند و با حمایت از آشوبگران تروریست، آنها را فعال مدنی و غیره معرفی کردند.

مقامات آمریکایی با وجود دخالت های صریحی از این دست مدعی اند در امور داخلی ایران دخالت نمی کنند. وزارت خارجه آمریکا در سال های پایانی دولت بوش، سیاست مکارانه دیپلماسی عمومی و ارتباط گرفتن با برخی عناصر داخلی را در دستور کار خود قرار داد. در این فرآیند عناصر نشان شده داخلی با گرایش های ضد انقلابی تحت عنوان سفرهای پژوهشی و مطالعاتی به آمریکا یا برخی کشورهای خاص - که برای آموزش براندازی نرم در آنها برنامه ریزی شده بود- برده می شدند و آموزش عملیاتی لازم به آنان ارائه می شد. این راهبرد در دولت اوباما ادامه پیدا کرد و به طور مشترک از سوی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه پیگیری می شود.