آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
اخبار اقتصادی
۴

وزیر اقتصاد: بورس تهران همچنان در صدر بورس های جهان ایستاده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بورس تهران با 5/19 درصد بازده، براساس گزارش فدراسیون بین المللی بورس ها همچنان درصدر قرار دارد.

سیدشمس الدین حسینی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را در این موفقیت ها، بسیار موثر دانست و گفت: در شرایطی که بورس های جهان با افت شدید شاخصها مواجهند در ایران افزایش نظارت ها و اعتماد به بازار سرمایه موجب شده است ارزش بازار سرمایه امسال 16 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به نقش مهم بازار سرمایه در جذب و هدایت نقدینگی ها و کاهش نرخ تورم افزود: بورس کشور با جذب حدود 2400 میلیارد تومان در چند ماه اخیر توانست نقش مهمی در جذب نقدینگی ایفا کند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در کنار 12 برابر شدن واگذاری شرکت های دولتی در چهار سال اخیر 609 شرکت در برنامه واگذاری قرار دارند اظهار داشت: واگذاری شرکت های باقیمانده به لحاظ ساختاری از واگذاری های قبلی پیچیده تر است. به گزارش واحد مرکزی خبر، حسینی با تاکید بر اینکه مدیران دولتی هیچ مقاومتی در واگذاری شرکت ها ندارند گفت: کند بودن روند واگذاری در برخی وزارتخانه ها مربوط به پیچیدگی های خاص شرکت ها و دغدغه مدیران از معطل ماندن برخی امور پس از واگذاری هاست.

وی گفت: برنامه واگذاری این شرکت ها با رفع دغدغه ها با جدیت پیگیری می شود.

وزیر اقتصاد: تامین منابع مالی برای خرید شرکت ها را مهم دانست و گفت: تامین منابع داخلی یا خارجی نیازمند همکاری همه دستگاه هاست که اقدامات موثری هم شده است.