آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
اخبار اقتصادی
۴

اسفندماه 88، آخرین مهلت استفاده کارگران از بازنشستگی پیش از موعد

کارفرمایان فقط تا پایان اسفندماه امسال فرصت دارند از مزایای ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع استفاده کنند.

رضا معینی مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی با اعلام این مطلب به ایسنا گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران، کارفرمایان واحدهای صنعتی که پروانه بهره برداری از وزارت صنایع و معادن و یا سایر مراجع قانونی دارند، می توانند بابت هر یک از بیمه شدگان متقاضی خود که بیش از 25 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند، درخواست بازنشستگی کنند.

وی در مورد شرایط بازنشستگی پیش از موعد کارگران متقاضی، تصریح کرد: واحدها یا کارگاه های صنعتی یاد شده، باید در زمان درخواست فعال بوده و لیست حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی را ارائه کنند.

احراز اشتغال بیمه شده در کارگاه و صحت سوابق پرداخت حق بیمه بیش از 25 سال آن ها برای سازمان از دیگر شرایط ذکر شده توسط مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی بود که در این باره گفت: در این خصوص سازمان اقدامات لازم و قانونی را در مورد صحت این درخواست از طریق واحدهای مربوطه و بازرسان خود انجام می دهد.

معینی خاطرنشان ساخت: درخواست بازنشستگی در شرایطی پذیرفته می شود که کارفرمایان مذکور قرارداد استخدام یک نفر کارگر جدید را براساس قانون کار ارایه و نام او را در لیست بیمه کارگاه یا واحد صنعتی خود درج کنند.

به گفته وی، این در حالیست که همچنین کارفرمایان موظفند 50درصد ما به التفاوت کسورات شخصی که تقاضای بازنشستگی او داده شده را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند که 50درصد کسورات مابقی را نیز دولت پرداخت می کند.