آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۹
دانش و پژوهش
۷

انتشار نخستین کتاب فارسی درباره «وایمکس»

تکنولوژی، تجارت، چشم انداز، که نخستین کتاب در زمینه وایمکس است، منتشر شد.

رشد و توسعه شبکه های WiMAX در سالهای اخیر به عنوان جلوه ای از افزایش نیازها و توانایی های مخابراتی بشر تحولات جدیدی را در عرصه مخابرات جهانی به وجود آورده که بهره وری مناسب از آن مستلزم درک صحیح از تمام ابعاد فنی- تجاری و چشم اندازهای پیش روی این فناوری است.

گروهی علمی- تحلیلی طیف با آگاهی از چنین ضرورتی با گردآوری مقالات و کتابهای معتبر در این زمینه و استفاده از دانش و تجربه های دست اندرکاران عرصه مخابرات در ایران و جهان، کتابی به نسبت جامع در تمام ابعاد این صنعت تالیف کرده است.

مشخصات کلی فناوری WiMAX، سرویسهای قابل ارائه اصول و ملاحظات طراحی رادیویی شبکه های WiMAX، چشم انداز وضعیت بازار تجهیزات و شرکتهای مختلف تولیدکننده تجهیزات WiMAX، نحوه همکاری و تعامل بین تولیدکنندگان یک تکنولوژی بی سیم و سازمانهای تنظیم مقررات، شناخت کاربردها و شناسایی مخاطبین اصلی این تکنولوژی و راهکارهای گسترش کاربردها و سودآوری شبکه WiMAX از جمله سرفصلهای این کتاب است.

کتاب WiMAX: تکنولوژی، تجارت، چشم انداز که اولین کتاب فارسی درباره فناوری WiMAX است که به همت گروه علمی- تحلیلی طیف و با همکاری شرکت مبین نت منتشر شده است.