آرشیو شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۳۰
حوادث
۱۵

توضیح شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره یک خبر

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیرو انتشار خبر کشف جسد در یکی از مخازن آب که در تاریخ 13/5/88 در صفحه 15 به چاپ رسید جوابیه زیر را ارسال کرده است که متن آن بدین شرح است:

1- حجم مخزن یاد شده فقط 17 هزار مترمکعب بوده که در خبرهای منتشر شده 17 میلیون مترمکعب ذکر شده که این رقم 1000 برابر حجم واقعی مخزن است.

2- این مخزن بصورت مخازن شماره 1 و 2 (مخزن دوقلو) در خارج از شهر تهران بوده و در کوهپایه های شمالی شهر در ارتفاعات پونک واقع شده و آب شرب کمتر از 3000 مشترک از آن تامین می شده است. ضمن آن که به دلیل کم بودن مشترک تحت پوشش تنها از یک مخزن آن مخزن شماره (1) استفاده می شده که این مخزن و سایر مخازن تامین آب شرب شهروندان نیز به طور روزانه بازدید می شود و احتمال هرگونه آلودگی در آن منتفی است.

3- جسد کشف شده در مخزن شماره 2 بوده که در طرح توسعه مخازن این منطقه قرار داشته و از مدار تامین آب شرب شهروندان خارج بوده، لذا احتمال هرگو نه آلودگی میکروبی آب شرب در شبکه توزیع منتفی است.

ضمن این که اینگونه مخازن نیز هر 30 تا 45 روز یک بار به طور دوره ای و به جهت بررسی های فنی و پایداری سازه ای بصورت چشمی بازدید می شوند که جریان کشف جسد در این بازدید اتفاق افتاده است.

4- بلافاصله پس از این اتفاق بدستور مقامات قضایی و جهت حصول اطمینان بیشتر، توزیع آب شرب در شبکه متوقف و اقدام به شستشو و کلرزنی مجدد مخازن شده که آزمایشات کارشناسان وزارت بهداشت حاکی از سلامت کامل آب موجود در شبکه است.

گفتنی است براساس تاکید کارشناسان وزارت بهداشت، در روز وقوع حادثه نیز هیچگونه آلودگی از این منبع گزارش نشده است.