آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
شهرستان ها
۱۶

جانشین کمیسیون مبارزه با کالاو ارز استان اردبیل خبر داد: کاهش قاچاق بنزین و گازوئیل از مرزهای اردبیل

اردبیل-خبرنگاررسالت:

جانشین کمیسیون مبارزه با کالاو ارز استان اردبیل گفت: در چهار ماهه اول امسال میزان قاچاق بنزین و گازوئیل از مرزهای شمالی استان اردبیل کاهش چشمگیر یافته است.

فیروزاحمدی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان اردبیل اظهار داشت: در کنار این کاهش در زمینه کشفیات مشروبات الکلی و مواد مخدر با افزایش خوبی مواجه بودیم به طوری که هم اکنون بسیاری از مبادی قاچاق این گونه مواد و کالاها مسدود شده است.

وی در خصوص قاچاق سیگار خارجی نیز گفت: با ساماندهی واحدهای توزیع کننده سیگار در سطح استان قاچاق مربوط به سیگارهای خارجی نیز در استان اردبیل کاهش یافته و به کمترین میزان رسیده است.

احمدی بیشترین مواد و کالاهای قاچاق را در استان مربوط به لوازم آرایشی، مشروبات الکلی و مواد دخانی اعلام کرد و افزود: کمیسیون با ارائه راهکارهای مختلف می کوشد این پدیده را به حداقل برساند که در این زمینه احیای تعاونی های مرزنشینان با هدف اشتغالزایی در کاهش پدیده قاچاق کالاضروری به نظر می رسد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی لازم و جدی برای استفاده از کالاهای داخلی به جای کالاهای خارجی گفت: با افزایش کیفیت تولید داخل در کنار بالابردن اعتماد مردم و خوشایندی ذائقه آنها می توانیم تولید داخلی را رونق داده و جلوی بسیاری از قاچاق و استعمال کالاهای خارجی را بگیریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش نیروهای انتظامی در کاهش میزان قاچاق کالادر استان اردبیل اظهار داشت: در کنار تقویت ایست های قاچاق، با برنامه ریزی های مناسب تلاش می کنیم این پدیده را در نطفه خفه کرده و اجازه بسط و گسترش قاچاق را به سایر نقاط استان ندهیم.

وی در پایان سخنان خود مبارزه با پدیده قاچاق و فرهنگ سازی مطلوب برای استفاده از کالاهای داخلی را تضمین کننده استقلال و حیثیت کشور اعلام کرد.