آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
شهرستان ها
۱۶

امام جمعه بروجرد: رسالت خبرنگار بیان واقعیات جامعه است

بروجرد-خبرنگاررسالت:

امام جمعه شهرستان بروجرد گفت: رسالت خبرنگاران بیان واقعیات جامعه و دوری از هرگونه بزرگنمایی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در سرسرای دکتر زرینکوب بروجرد افزود: خبرنگاران مسئولیت بزرگ و خطیری برعهده داشته و رسالت آنها بیان واقعیات جامعه است.

وی صداقت در عمل و رعایت بی طرفی را مهمترین وظیفه خبرنگاران عنوان کرد و تصریح نمود: اطلاع رسانی صحیح، سریع و به موقع از دیگر رسالت های مهمی است که بر عهده خبرنگاران گذاشته شده است.

وی همچنین گفت: خبرنگاران با توجه به نقش و جایگاهی که در جامعه دارند می توانند جامعه را آرام و یا زمینه ناامنی و تنش را در جامعه ایجاد کنند و نباید هرگز اجازه دهند اعتماد مردم از آنها سلب شود.

وی نقش رسانه ها و مطبوعات را در توسعه و پیشرفت کشور و احیای فرهنگ ناب اسلامی بسیار موثر دانست و گفت: خبرنگاران باید مطالبات بحق مردم را از دولتمردان و مسئولان پیگیری نموده و مشکلات آنها را به گوش مسئولان برساند و مطالب را از سر دلسوزی به شکلی منصفانه منعکس نمایند.

وی گفت: در روز خبرنگار باید مسایل و مشکلات خبرنگاران به طور جدی مطرح و از سوی مسئولان تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی به نقش خبرنگاران و عناصر فرهنگی در روشنگری و آگاهی بخشی و استحکام پایه های وحدت و انسجام و تقویت امنیت ملی اشاره کرد و افزود: روز خبرنگار که به برکت خون شهید صارمی نام گرفته روزی است که جامعه باید قدرشناس از زحمات خبرنگاران باشد.