آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
شهرستان ها
۱۶

فرمانده پلیس راه استان اردبیل: موتورسیکلت بیشترین عامل تصادف در استان اردبیل است

اردبیل-خبرنگاررسالت:

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته از تصادفات استان اردبیل موتورسیکلت اصلی ترین عامل تصادفات فوتی و جرحی در استان اردبیل است.

احد جباری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در این زمینه در چهار ماهه گذشته بیش از 32 هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف متوقف شده است و صاحبان آن نیز جریمه شده اند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل با اعلام اینکه نیمی از تصادفات جاده ای در استان اردبیل مربوط به راکبان موتورسیکلت است، افزود: تنها در یک ماه گذشته از 02 تصادف فوتی استان 9 مورد مربوط به راکبان موتورسیکلت بوده است.

وی به برنامه پلیس راه استان برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت در جاده های اصلی و فرعی اشاره کرد و اظهار داشت: با موتورسواران فاقد گواهینامه و کلاه ایمنی به شدت برخورد می شود و در کنار انتقال موتورسیکلت متخلفان به پارکینگ خود آنها نیز با جریمه سنگین مواجه خواهند شد.

جباری در ادامه گفت: سرعت بیش از 03 درصد عامل تصادفات در اردبیل است اما خوشبختانه با نصب دوربین های مدار بسته در اکثر محورهای مواصلاتی استان این عامل تصادف در چهار ماهه گذشته کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل انحراف به چ‘، عدم رعایت حق تقدم و عدم استفاده از کمربند ایمنی را از دیگر جرایم مشهود رانندگان در جاده های استان اعلام کرد و افزود: در کنار این عوامل متاسفانه سبقت های غیرمجاز بسیار تهدید آفرین است و آمارهای چهار ماهه اول امسال نشان دهنده رشد خزنده این امر در تصادفات است.

وی در خصوص اجرای طرح تابستانی به منظور تسهیل در رفت و آمد و ارتقای عبور و مرور آسان در جاده ها اظهار داشت: در سایه اجرای این طرح در 04 روز گذشته ضمن برقراری نظم و امنیت، خدمات رسانی به حادثه دیدگان نیز در فاصله زمانی کمتری رخ می دهد.