آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
شهرستان ها
۱۶

مدیرکل فنی و حرفه ای استان اردبیل: اردبیل قطب آموزش های تخصصی صنایع تبدیلی می شود

اردبیل-خبرنگاررسالت:

مدیرکل فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: با توجه به قابلیت استان اردبیل در حوزه کشاورزی، این استان به عنوان قطب تخصصی و پیشرفته آموزش های کشاورزی و صنایع تبدیلی مطرح است.

بهروز رزمی در جلسه بررسی مشکلات مراکز فنی و حرفه ای اردبیل اظهار داشت: در طرح جدید سازمان فنی و حرفه ای کشور به هشت قطب آموزش های تخصصی و پیشرفته تبدیل شده است که در این بین استان اردبیل به عنوان قطب آموزش صنایع تبدیلی معرفی شده است.

وی گفت: در صورت مهیا بودن فضاهای آموزشی دوره های تخصصی مربوط به این بخش دایر خواهد شد و ما نیز تلاش می کنیم امکانات و تجهیزات خود را در این حوزه متمرکز سازیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان اردبیل 52 مرکز ثابت دولتی و 052 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به متقاضیان خدمات آموزشی ارائه می دهند اظهار داشت: در کنار توجه به آموزش های تخصصی و مهارت آموزی خاص، به آموزش های پایه ای و زیربنایی نیز توجه جدی داریم.

وی در ادامه اصلی ترین سیاست راهبردی در حوزه فنی و حرفه ای را تقویت آموزشگاه های خصوصی بر مبنای اصل 44 اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه آموزش های ارائه شده در مراکز دولتی جوابگوی نیاز جامعه نیست با حمایت و پرداخت یارانه های مخصوص از دایر شدن آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای بویژه حوزه های تخصصی حمایت می کنیم.

رزمی با تاکید بر توسعه بنگاه های کسب و کار و نیز افزایش آموزش های مربوط به مهارت آموزی شاغلان بنگاه های اقتصادی و کارجویان شهری و روستایی افزود: با توجه به سیاست دولت در ارتقای مهارت کارکنان و فعالان بخش اقتصادی نسبت به دایر کردن این دوره ها اقدام کرده ایم.

وی تصریح کرد: در این دوره ها علاوه بر مهارت آموزی مباحث مربوط به اخلاق حرفه ای و برخی دانستنی های پایه ای در رشته های مختلف به هنرجویان و افراد زیرپوشش این آموزش ها ارائه می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان اردبیل در پایان سخنان خود به رتبه بندی آموزشگاه های آزاد و نیز فارغ التحصیلان مراکز فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: قرار است در سه سطح گواهینامه مربوط به خدمات ارائه شده صادر شود.