آرشیو یکشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۸
شهرستان ها
۱۶

با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال صورت گرفت

بهره برداری از طرح های فرهنگی تاریخی تخت فولاد

اصفهان-خبرنگاررسالت:

بهره برداری از طرح های مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با صرف هزینه ای بالغ بر 22 میلیارد ریال انجام شد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی ومذهبی تخت فولاد شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: آرامستان تخت فولاد یکی از شاخص ترین عناصر شهری با کاربری فرهنگی ومذهبی به شمار می آید و از قطب های مهم مذهبی و تاریخی کشور و جهان تشیع می باشد که از توانمندی های بالایی برای ارتقای سطح فرهنگی واجتماعی شهر و منطقه برخوردار است.

حمیدی اصفهانی افزود: شهرداری اصفهان در راستای احیا و آبادانی و حفظ داشته های ارزشمند این خاک مقدس و با هدف ایجاد بستر و فضایی مناسب برای فعالیت های فرهنگی و تبدیل تخت فولاد بر فضایی پرتحرک وزنده حوزه وسیعی از فعالیت های عمرانی وفرهنگی را آغاز نموده است.

وی با اشاره به بازسازی 01 محوطه در مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اظهار داشت: گالری فدک، تکیه مادر شاهزاده، محوطه سازی جنب بانو امین، فاز سوم باغ طوبی، تکیه ریزی و بروجردی و محوطه پشت تکیه خوانساری از جمله مهمترین طرح های ساماندهی این مجموعه با هزینه ای به ترتیب 053 میلیون ریال، 2 میلیارد و051 میلیون ریال، 055 میلیون ریال، 053 میلیون ریال،004 میلیون ریال و051 میلیون ریال می باشد.

وی اضافه کرد: گلستان شهدا و تکیه میرفندرسکی با هزینه ای بالغ بر 01 میلیارد ریال و 2 میلیارد و 008 میلیون ریال بازسازی شده است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد شهرداری اصفهان ادامه داد: ساماندهی تکیه مادر شاهزاده، تکیه ریزی و بروجردی و گلستان شهدا در دست اقدام است.