آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۹۰
سیاسی
۲

وقتی صهیونیست ها چشم بسته دروغ می گویند

تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران

گروه سیاسی در حالی که در دو ماه گذشته، مقام های رژیم صهیونیستی چندین بار از حمله به تاسیسات هسته ای ایران سخن گفته اند، تل آویو با نسبت دادن اتهامات غیرواقعی به تهران مدعی است که ایران تنها عضو سازمان ملل است که اسرائیل را تهدید کرده است.

این ادعا را شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه مطرح کرد و افزون بر آن مدعی شد که اسرائیل هرگز ایران را تهدید نکرده است. رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم می کند که خود تنها دارنده تسلیحات هسته ای در خاورمیانه به شمار می آید و در حالی که ایران پیمان عدم گسترش تسلیحات هسته ای را امضا کرده این رژیم همچنان از امضای این پیمان امتناع می ورزد و در زرادخانه های خود بیش از 200 کلاهک هسته ای دارد. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت روز گذشته ادعا کرد که اسرائیل طی دو ماه گذشته و در جریان ناآرامی ها در تهران بارها قصد حمله به ایران را داشته است. این موضوع را یکی از دیپلمات های امریکایی در بیت المقدس مدعی شده و افزوده است: اسرائیل در جریان ناآرامی های تهران بارها از امریکا خواست تا به اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران چراغ سبز نشان دهد. ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر اخیر رابرت گیتس، وزیر دفاع امریکا به سرزمین های اشغالی در دیدار با وی از احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران سخن گفت. قصد اسرائیلی ها برای حمله به ایران تا آنجا پیش رفت که مقامات امریکایی با ارسال پی در پی دیپلمات های خود به سرزمین های اشغالی مقامات این رژیم را از حمله به ایران بر حذر داشتند.

«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه امریکا نیز چندی پیش از اسرائیلی ها خواست تا این موضوع را درک کنند که مذاکره با ایران بهتر از حمله به تاسیسات هسته ای این کشور است. روزنامه واشنگتن پست نیز چندی پیش به نقل از مقامات بلندپایه اسرائیلی نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برای حمله به ایران از امریکا اجازه نخواهد گرفت. جو بایدن معاون رئیس جمهور امریکا نیز در مصاحبه با شبکه خبری «ای بی سی» امریکا اعلام کرده بود که اسرائیل این حق را دارد که به ایران حمله کند.