آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۹۰
سیاسی
۲

سخنگوی هیات شورای عالی امنیت ملی پس از بازدید از زندان اوین خبر داد: ابراز رضایت نبوی، سحرخیز، قوچانی و ابطحی از وضعیت زندان

نماینده مردم تهران در مجلس و سخنگوی هیات رسیدگی به بازداشت های اخیر در شورای عالی امنیت ملی از بازدید این هیات از زندان اوین و ملاقات با بهزاد نبوی، عیسی سحرخیز، محمد قوچانی و محمدعلی ابطحی خبر داد.

پرویز سروری در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه این دیدار روز سه شنبه انجام شده است، گفت: این دیدار از سوی هیات رسیدگی به بازداشت های اخیر در شورای عالی امنیت ملی و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیگیری موضوع بازداشت ها صورت گرفته است. وی با بیان اینکه در جریان این دیدار از بند زنان زندان اوین بازدیدی صورت گرفته است، گفت: در این دیدار با 6 نفر از زنانی که در حوادث اخیر بازداشت شده و در این زندان به سر می برند، ملاقات و درباره وضعیت زندان گفت وگو شد. سروری اظهار داشت: برخورد زندانبان ها با آنان، وضعیت رفاهی و بهداشتی زندان و برخورد بازجویان با آنان سوالاتی بود که مطرح شد و آنان از وضعیت عمومی خود در زندان ابراز رضایت کردند. این نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: درخواست این دسته از بازداشت شدگان از هیات رسیدگی به بازداشت های اخیر، تسریع در رسیدگی به وضعیت آنها و تعیین تکلیف پرونده های آنان بود. سروری اظهار داشت: برخی از زنان بازداشت شده به اعضای هیات رسیدگی اعلام کردند که در زمان دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که این هیات ضمن دریافت اسامی آنان قول پیگیری موضوع را داد. وی با اشاره به دیدار این هیات با چهره های سیاسی بازداشت شده در زندان اوین گفت: عیسی سحرخیز، بهزاد نبوی، محمدعلی ابطحی و محمد قوچانی چهار چهره ای بودند که ضمن ملاقات با آنان نحوه بازجویی و رسیدگی به وضعیت آنان در زندان و همچنین رفتار زندانبانان مورد سوال و پیگیری قرار گرفت. این نماینده مجلس افزود: این دسته از بازداشت شدگان نیز از رفتار مناسب زندانبانان و نیز وضعیت بهداشتی و رفاهی زندان ابراز رضایت کردند. سروری همچنین از ابراز رضایت این چهره های سیاسی از وضعیت رفاهی و بهداشتی زندان خبر داد و گفت که آنان در بند عمومی نگهداری می شوند.