آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۹۰
داخلی
۳

قشقاوی: پاریس واقعیات را وارونه جلوه می دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات همتای فرانسوی خود درخصوص آزادی موقت کلوتیلد ریس، تبعه فرانسوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با حسن نیت کامل نسبت به صدور مجوز ورود و اقامت خانم کلوتیلد ریس، جهت انجام تدریس زبان فرانسه در یکی از دانشگاه های اصفهان اقدام نمود اما متاسفانه نامبرده با تخلف از قوانین کشور، عامدانه مرتکب برخی از تخلفات مانند اقامت غیرقانونی، حضور در تجمعات غیرقانونی و جمع آوری اطلاعات و تحویل آنها به برخی از افراد در سفارت جمهوری فرانسه در تهران کرد که به دلیل اقدامات مجرمانه از سوی نهادهای قانونی کشور بازداشت شد.

حسن قشقاوی افزود: علاوه بر مستندات غیرقابل انکار، خانم ریس صراحتا به تخلفات و جرائم خود در مراحل مختلف دادرسی اعتراف و از این بابت از مردم ایران عذرخواهی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به رغم چنین واقعیاتی با کمال تاسف مقامات فرانسوی و از جمله مسئولان وزارت امور خارجه این کشور از زمان دستگیری خانم ریس، با وارونه جلوه دادن حقایق و جوسازی پیرامون علل بازداشت وی، تلاش دارند که در مصاحبه های گوناگون خود بازداشت نامبرده را یک واکنش سیاسی از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران قلمداد نمایند که این ارزیابی جانبدارانه و غیرمنطقی است.

اظهارات مقام های مصری در خدمت ملت های منطقه نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در واکنش به اظهارات مقامات مصری در واشنگتن، آن را دور از واقعیت دانست و تاکید کرد: این گونه اظهارات را در خدمت منافع ملت ها و کشورهای منطقه نمی دانیم.

حسن قشقاوی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اظهارات مقامات مصر در واشنگتن در خصوص جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: طرح این گونه اظهارات را به دور از واقعیت های حاکم بر منطقه ارزیابی می کنیم. ما نمی دانیم علی رغم خویشتنداری و حسن نیت مقامات جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مصر برخی اظهارات نسبت به جمهوری اسلامی ایران با چه هدفی مطرح می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ما این گونه اظهارات را در خدمت منافع ملت ها و کشورهای منطقه نمی دانیم و مواضع و سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حقوق بنیادین مردم فلسطین را در شرایطی که رژیم صهیونیستی روند صهیونیست سازی سرزمین های آبا و اجدادی فلسطین و دیگر کشورهای منطقه را به طور گستاخانه ای عملی می نماید، یک راهبرد افتخارآمیز و موجب مباهات ملت ها و کشورهای اسلامی و عربی توصیف می نماییم.