آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۹۰
داخلی
۳

انتصابات جدید در قوه قضائیه

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس جدید قوه قضائیه با صدور احکامی جداگانه معاون اول، معاون حقوقی و قضایی و رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه را منصوب کرد.

آیت الله آملی لاریجانی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی را به عنوان معاون اول قوه قضائیه و حجت الاسلام والمسلمین علی رازینی را به سمت معاون حقوقی و قضایی قوه قضائیه منصوب کرد.

در حکم انتصاب رئیسی آمده است: امید است با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های راهبردی قوه قضائیه و در جهت هماهنگی بخش های ستادی و اجرایی در انجام امور محوله موفق و موید باشید. رئیسی پیش از این نیز معاون اول رئیس قوه قضائیه بود.

همچنین رئیس قوه قضائیه در حکم انتصاب رازینی ضمن تقدیر از زحمات وی در دیوان عدالت اداری برای رازینی در سمت جدید آرزوی توفیق کرده است. حجت الاسلام والمسلمین علی خلفی نیز به سمت رئیس حوزه ریاست و مشاور رئیس قوه قضائیه منصوب شد. خلفی پیش از این در سمت دادستان انتظامی قضات فعالیت می کرد.

از سوی دیگر گزارش خبرگزاری فارس حاکی است که قرار است که حجت الاسلام شوشتری وزیر اسبق دادگستری به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری و حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای به عنوان دادستان کل کشور منصوب شوند.

بر اساس این گزارش قرار است حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پور محمدی در سمت ریاست سازمان بازرسی کل کشور ابقا شود. همچنین خبرها حاکی از انتصاب آیت الله محسنی گرکانی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به عنوان رئیس دیوان عالی کشور است.