آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۹۰
داخلی
۳

نامه های مجعول با خودکار خارج نشین ها

گروه سیاسی پس از حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات دهم ریاست جمهوری عده ای که به دنبال زیر سوال بردن رای 24 میلیونی رئیس جمهور بودند و سعی در التهاب آفرینی و بحرانی کردن اوضاع داشتند، برای پیشبرد اهداف خود ابزارهای متعددی به کار گرفتند که از آن جمله انتشار نامه هایی در راستای بحرانی نشان دادن وضعیت جامعه بود، اما اکنون که تب و تاب انتخابات فروکش کرده، وضعیت برای بازخوانی این نامه ها فراهم شده و شاهد هستیم که هر روز تکذیبیه ای درباره مستند بودن برخی از این نامه ها منتشر می شود.

پس از آن که در روزهای گذشته برخی پزشکان امضا کننده نامه 120 نفره که در آن از وضعیت کشور پس از انتخابات ابراز نگرانی کرده بودند، امضاهای خود را تکذیب کردند، اینک برخی اعضای مجمع نمایندگان ادوار نامه منتسب به خود را انکار می کنند.

سهیلاجلودارزاده، عضو ارشد مجمع نمایندگان ادوار مجلس در خصوص ارسال نامه از سوی اعضای این تشکل به هاشمی رفسنجانی جهت بررسی عملکرد رهبری پس از انتخابات گفت: در جریان این امر نیستم و شاید نامه ای به نام مجمع ارسال شده باشد. وی در گفت و گو با ایرنا گفت: نامه یا بیانیه باید به تصویب جمعی از نمایندگان برسد و تا آنجا که اطلاع دارم مجمع جلسه ای تشکیل نداده است و ممکن است نمایندگانی که در خارج هستند این نامه را ارسال کرده باشند.

جلودارزاده افزود: آخرین جلسه ای که برگزار شد قبل از انتخابات و در مسجد اشرفی اصفهانی بود و در آنجا به توافق نهایی در خصوص یک کاندیدای واحد نرسیدیم و قرار شد هرکس براساس نظر خود نامزدش را انتخاب کند. وی در خصوص تایید اظهارات اخیر کروبی و حمایت از مواضع ایشان تصریح کرد: من سخنگوی مجمع نیستم اما آنچه که در این باب می توان گفت این است که برای روشن شدن اذهان عمومی باید کمیته ای مرکب از مجلس، قوه قضائیه، کمیسیون امنیت ملی، مسئولان ذیربط و همچنین نمایندگان معترضان تشکیل شود و به این اظهارات رسیدگی کنند.