آرشیو پنجشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۹۰
ایران زمین
۱۹

برنامه های فرهنگی، هنری در شهرستانها

کیش - نمایشگاه آثار سفالگر همدانی در فرهنگسرای سنایی جزیره کیش گشایش یافت. هدف از برگزاری این نمایشگاه که پیشتر در شهرهای مختلف ایران و همچنین برخی کشورهای خارجی برگزار شده، عرضه، فروش و معرفی سفال و سرامیک همدان اعلام شده است. معرفی سفال و سرامیک لالجین با عنوان پایتخت سفال و سرامیک ایران در راس اهداف راه اندازی این نمایشگاه است. این نمایشگاه که در بردارنده سفال آفریده های «ایرج گلزاری جمیل» است تا 31 مرداد ماه میزبان علاقه مندان هنر و دوستداران سفال است.

اراک- نمایشگاه دستاوردهای زنان کارآفرین مرکز رشد کارآفرینی شهید بهشتی در اراک گشایش یافت. در این نمایشگاه 50 نفر از زنان فارغ التحصیل بخش کشاورزی و زنان روستایی توانمندی های خود را در زمینه زراعت و باغبانی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، خدمات و ترویج به معرض نمایش گذاشتند. در این نمایشگاه محصولات مختلف صنایع دستی و لباس های سنتی محلی، غذاهای آماده طبخ (پیتزا، سمبوسه و...)، انواع کیک و شیرینی های خانگی، انواع محصولات بسته بندی شده (حبوبات، ادویه، سبزیجات خشک، ترخینه دوغ و...)، انواع ترشی های خانگی و سبزیجات بسته بندی شده و محصولات کشاورزی زنان کارآفرین به معرض عرضه و فروش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 29 مردادماه در خیابان شیخ فضل الله نوری، کوچه ملت در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید عموم دایر است.

اردبیل - چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران با حضور جمعی از هنرمندان و تولید کنندگان برجسته هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اردبیل گشایش یافت. در این نمایشگاه پنج روزه هنرمندان و صنعتگران 30 استان کشور در قالب 110 غرفه آثار خود را به نمایش گذاشته اند. علاوه بر این 150 هنرمند برجسته رشته های مختلف صنایع دستی کشور با حضور در این نمایشگاه به تبادل تجربیات هنری خواهند پرداخت و در کنار این نمایشگاه 30 کارگاه آموزشی نیز فعال خواهد بود. چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان اردبیل تا 30 مردادماه از ساعت 15 الی 22 شب برای بازدید عموم دایر است.