آرشیو شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۴۲
شهرستان ها
۱۱

معاون شهرداری اصفهان: شهربازی اصفهان با مشارکت چینی ها احداث می شود

اصفهان-خبرنگار کیهان:

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان اعلام کرد شهربازی اصفهان به عنوان بزرگترین شهربازی خاورمیانه در حال اجراست.

«صمصام شریعت» گفت: شهربازی بزرگ اصفهان در زمینی به مساحت 170 هزار متر مربع با مشارکت کشور چین در حال اجراست که بیش از 20 هزار متر مربع زیربنا دارد.

وی با اعلام اینکه در طرح احداث شهربازی اصفهان، محوطه بازی، فضای سبز و پارکینگ نیز در نظر گرفته شده است، افزود: علاوه بر این پیش بینی احداث هتل برای اقامت بازدیدکنندگان با توجه به وسعت شهربازی همچنین ساخت واحدهای تجاری در مجاورت آن نیز لحاظ شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان با منحصر به فرد خواندن این شهربازی در خاورمیانه گفت: در شهربازی اصفهان علاوه بر فضاهای تفریحی و انواع بازی های سرگرم کننده و نشاط آور جنبه های علمی برای قشر جوان از جمله سفر به فضا و اقیانوس به صورت چهاربعدی، آشنایی با تاریخ هزاران سال گذشته و حقه های سینمایی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت چینی در قبال فروش تجهیزات مورد نیاز شهربازی اصفهان بخشی از هزینه های خود را به صورت نقدی و مابقی آن را از فروش بلیط دریافت می کند، افزود: تمام استانداردهای روز دنیا به منظور ایمنی لازم در شهربازی اصفهان رعایت شده و تمام دستگاه های خریداری شده جدید و معتبر است.

شریعت اعلام کرد: هزینه احداث شهربازی اصفهان اعم از خرید دستگاه ها، قیمت زمین و بناهای احداثی بیش از 500 میلیارد ریال خواهد بود که در حال اجراست.