آرشیو شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۴۲
شهرستان ها
۱۱

فعالیت 21 مرکز قرآنی در کردستان

سنندج - خبرنگار کیهان:

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در جمع قاریان این استان گفت: اکنون 21 مرکز قرآنی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در کردستان فعالیت می کنند.

حجت الاسلام «حسین بکتاش» با اشاره به علاقه مندی مردم کردستان به برنامه های قرآنی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به اشتیاق مردم برای گسترش این گونه فعالیت ها همواره پیش قدم بوده است.

وی با اعلام اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان با همکاری مراکز قرآنی و مساجد برنامه های مختلف قرآنی را برگزار خواهد کرد گفت: جدای از برگزاری این گونه مسابقات که با حمایت های سازمان های و نهادها دولتی برگزار می شود، مراکز قرآنی استان نیز خود در طول سال برنامه ها و مسابقات مختلفی برگزار می کنند که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی مواجه می شود.

وی افزود: هم اکنون برنامه های مدون این سازمان از جمله طرح غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، تجهیز دارالقرآن شهرستان های استان، حمایت از برگزاری مسابقات مختلف در شهرستان ها و توزیع سی دی و کتاب های علوم قرآنی در جامعه در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: ترجمه قرآن کریم و تفسیر سوره های مختلف به زبان کردی همچنین راه اندازی سایت تبیان به زبان کردی از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی کردستان در حوزه علوم قرآنی است.

سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم به همت معاونت اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان، سازمان تبلیغات اسلامی کردستان، صدا و سیمای استان و مجمع قرآن سنندج در رشته قرائت با حضور قاریان برجسته استان در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد.

در این دوره از مسابقات تمامی قاریان برجسته استان به اضافه جوانان بالای 16 سال در بخش قرائت با هم به رقابت پرداختند و در پایان سه نفر برتر برای شرکت در مسابقات کشوری انتخاب شدند.