آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
جامعه
۱۷

کمبود امکانات زائران ایرانی در نجف اشرف

گروه جامعه: اشتیاق شیعیان در کشورهای مختلف بخصوص ایرانیان، برای سفر به عتبات عالیات بویژه بارگاه حضرت علی(ع) در نجف اشرف، موجب رونق اقتصادی و تغییر بافت این شهر شده است.

به گزارش ایرنا، سفر زائران ایرانی به عراق، چهره شهر مذهبی نجف را تغییر داده و اقتصاد آن را متحول کرده است.

بر این اساس، شهر مذهبی نجف در عراق به دلیل ورود زائران شیعه از کشورهای منطقه و بخصوص ایران برای زیارت اماکن مقدس شیعیان، شاهد تغییرات چشمگیری است.

به گزارش پایگاه حج، طی سال های اخیر، صنعت هتلداری، رستوران ها و بازارهای نجف رونق گرفته و برای هزاران نفر از ساکنان این شهر شغل ایجاد شده است.

هرچند هتل ها و رستوران های این شهر همچنان از سطح خدمات رسانی در شرایط مطلوبی قرار ندارند و با استانداردها فاصله بسیاری دارند.سازمان حج و زیارت بتازگی و به منظور استاندارد سازی مراکز اقامتی و افزایش ضریب امنیت زائران ایرانی در شهرهای مذهبی عراق و مجاب ساختن طرف عراقی به انجام امور یادشده، محدودسازی اعزام زائران به عتبات را در دستور کار خود قرار داده است.بنابه اعلام این سازمان در صورتی اعزام ها به وضعیت قبل (اعزام روزی 3000 نفر) می رسد که طرف عراقی، استانداردسازی مراکز اقامتی و خدماتی در شهرهای مذهبی را به طور جدی دنبال کند.برنامه دوره جدید نام نویسی از زائران برای اعزام به عتبات عالیات در عراق قرار است مهرماه ازسرگرفته شود.