آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
جامعه
۱۷

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس:آموزش و پرورش به تعهدات خود عمل نمی کند

گروه جامعه: دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: وزارت آموزش و پرورش به تعهدات خود در خصوص لباس دانش آموزان عمل نمی کند.

علیرضا حسین زاده در گفتگو با فارس در واکنش به اخبار منتشره در خصوص رنگ و فرم لباس دانش آموزان که حاکی از نبود یک رویه واحد و مشخص در این زمینه است، گفت: وزارتخانه آموزش و پرورش باید به تعهدات خود که در آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی مد و لباس مصوب 12/3/87 کمیسیون فرهنگی هیات دولت آمده است، عمل کند.

وی اضافه کرد: بر اساس این آیین نامه یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه طراحی های متنوع برای لباس دانش آموزان معلمان و کارکنان مدارس با توجه به اقتضائات جنسیتی، سنی و منطقه ای، از طرق مختلف است.

حسین زاده افزود: برگزاری جشنواره سالانه لباس مدارس و حمایت از طرح های برگزیده که با شاخصه های زیبایی و حجاب هماهنگ باشد و با نیازهای روحی و روانی این افراد همخوانی داشته باشد، از جمله این وظایف است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: همچنین طبق همین آیین نامه، آموزش و پرورش باید دستورالعمل اجرایی جشنواره مذکور را برای تصویب در اختیار کار گروه ساماندهی مد و لباس قرار دهد که تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

حسین زاده به اهمیت موضوع محرم سازی حریم مدارس دخترانه اشاره کرد و گفت: ضرورت محرم سازی حریم مدارس دخترانه به منظور تبیین منطقی فلسفه حجاب و پذیرش حجاب از سوی دانش آموزان، اقدامی مهم و الزامی است.