آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۳
حوادث
۱۹

دستگیری عامل بمبگذاری در بانک صادرات کرج

گروه حوادث: فردی که در اوایل مرداد ماه امسال، کیف سامسونت حاوی مواد منفجره را در یکی از بانک های کرج جاسازی و تهدید به انفجار کرده بود، با تلاش ماموران پلیس اطلاعات استان تهران شناسایی و دستگیر شد.

سردار علیرضا اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان تهران با اعلام این خبر گفت: ساعت 20/10 پنجم مرداد ماه امسال گزارشی از یکی از شعب بانک صادرات کرج به پلیس 110 داده شد مبنی بر این که یک کیف سامسونت حامل بمب در این بانک جاسازی شده است. بلافاصله ماموران چک و خنثی سازی پلیس کرج پس از 3 دقیقه در محل حاضر و با تخلیه مردم و کارمندان از بانک و اطراف آن، در کمتر از 2 دقیقه این بمب را خنثی کردند. وی افزود: ماموران در بازرسی از این کیف دستی، مقداری خمیر مخصوص به همراه یک دستگاه تایمر که داخل آن جاسازی شده بود، کشف کردند.

اکبرشاهی ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد بمبگذار پس از انتقال کیف دستی به بانک، بلافاصله از بانک خارج شده و در بیرون بانک از طریق تلفن همگانی، رئیس بانک را تهدید کرده که در صورتی که چند میلیون تومان به حسابش واریز نشود، بمب را منفجر خواهد کرد. رئیس پلیس استان تهران تصریح کرد: با اعلام بموقع مسوولان بانک مورد نظر به پلیس و حضور سریع ماموران در محل، این موضوع بدون وقوع هیچ گونه حادثه ای به پایان رسید. با پیگیری و تحقیق در این زمینه سرانجام عامل بمب گذاری در منطقه حکیمه تهران شناسایی و روز گذشته دستگیر شد. تحقیق از وی ادامه دا رد.