آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۲۲
ورزشی
۸

سرمربی تیم ملی کاراته:شهامت گذشتن از نام های بزرگ

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: در این دوره، شهامت گذشتن از نام های بزرگ به وجود آمد. علیرضا سلیمانی اظهار داشت: در دوره های گذشته، برخی در اردوهای تیم ملی مدام دنبال تخریب بودند و غیبت می کردند؛ به همین دلیل به آن چیزی که بیش از همه احتیاج داشتیم، شهامت گذشتن از نام های بزرگ بود و اینکه به شکل سیستماتیک کار شود. وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون کسی جرات ندارد به تخریب بپردازد. در اردوهای تیم ملی، همه یکسان هستند و هیچ کس برتر از دیگری نیست. احترام به یکدیگر در سرلوحه کارها قرار دارد. سرمربی تیم ملی افزود: حریفان خود را

مدت ها در اردوها شبیه سازی کردیم. با اینکه هیچ اردوی برون مرزی نداشتیم، توانستیم عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم. وی خاطرنشان کرد: می دانستیم در یک فرصت زمانی خاص، می توانیم به ژاپن غلبه کنیم؛ دقیقا بر اساس برنامه و مسیری که تا کنون کار نشده بود، عمل کردیم. شکست ژاپن موجب شد که حتی کشورهای دیگر هم از ما تشکر کنند. سلیمانی با اشاره به نظر مربیان ایرانی خارج از کشور گفت: آنها بارها اذعان داشتند که تیم ایران از حیث فنی کاملامتفاوت شده است. ما نمی توانیم به صرف تمرین، موفق باشیم. اگر در گذشته کسی حرف از اصلاحات می زد، متهم می شد. در گذشته ورزشکار می خواست در اردوها هرآنچه که دوست دارد، انجام دهد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه این شرایط تغییر کرده و ورزشکار و مربی جای خودشان را می دانند. برای حضور در مسابقات جهانی باید حریفان را به دقت آنالیز کنیم. اکنون با فیلم های در دسترس، این کار را انجام می دهم؛ اما بهتر است با حضور مربیان ایرانی در رقابت های قهرمانی اروپا، از نزدیک شاهد پیشرفت کار آنها باشیم.