آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۲۲
شهرستان ها
۱۶

برای اولین بار در کشور؛نخستین خودروی مجهز بهGPS و تابلویVMS در آذربایجان غربی راه اندازی شد

ارومیه-خبرنگاررسالت:

رئیس مرکز مدیریت راه های آذربایجان غربی گفت: خودروی گشت راه ها مجهز بهGPS و تابلویVMS برای نخستین بار در سطح کشور در این استان راه انداری شد.

بابک شیوخی در یک نشست خبری افزود: این خودرو در ارومیه و برای نخستین بار در کشور در راستای فعال سازی گشت های راهداری استان و با پیشنهاد مرکز مدیریت کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در کمتر از مدت شش ماه موفق به ساخت خودروی گشت راهداری با تجهیزات مذکور شده ایم، اظهار کرد: این دستگاه با هدف بهره برداری از نرم افزار ناوبری ماشین آلات این اداره کل برای تصمیم گیری آنی و سریع در تصادفات منجر به انسداد جاده های استان، رفع مشکل در بروز حوادث قهری، آب شستگی، بارش برف و تگرگ در جاده ها ساخته شد.

شیوخی با اشاره به مزایای GPS و تابلویVMS در این سیستم افزود: برخورداری خودروی به سیستم ناوبریGPS این امکان را فراهم می کند که مختصات دقیق محل حادثه بر روی نقشه نمایان شود و تجهیز آن به تابلویVMS هرگونه ترافیک و هشدار ایمنی را نمایش می دهد.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی اضافه کرد:34 فقره از ماشین آلات سنگین اداره راه و ترابری استان مجهز به سیستم جی پی اس هستند که از طریق مدیریت راه های امکان دسترسی به آنها ایجاد شده است.

شیوخی راه اندازی نرم افزار موبایل مپینگ و خط تلفن141 را یکی دیگر از اقدامات اداره کل در حوزه مدیریت راه ها اعلام تصریح کرد: در حال حاضر شش خط تلفن141 در استان وجود دارد که تا پایان سال جاری به20 خط تلفن افزایش می یابد.وی از راه اندازی نرم افزار ره نما در محورهای حادثه خیز استان تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: بر اساس این سامانه انجام هرگونه عملیات فنی در جاده ها از طریق بارگذاری و یا دانلود نقشه راه ها از سرور مرکزی به روی تلفن های همراه قابل رویت است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بزودی17 دوربین نظارتی تصویری در گردنه ها و نقاط حادثه خیز استان مستقر می شود تا اطلاعات تصویری از طریق فیبر نوری را به صورت آنلاین به مرکز ارسال کند.