آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۲۲
شهرستان ها
۱۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:فقر، بیکاری و اعتیاد از عوامل تهدید کننده سلامت جامعه هستند

خرم آباد-خبرنگاررسالت:

نشست فرهنگی رابطین کانون دوستدار نوجوان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و رابطین این کانون در نمازخانه این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه یکی از نظامهای سلامت مترقی در دنیا نظام سلامت کشور اسلامی ایران است گفت: در این نظام بیش از330 هزار نفر در سراسر کشور و بیش از هفت هزار نفر در سراسر استان بطور شبانه روزی و بی وقفه در حال خدمت رسانی به مردم هستند و با تلاشهای خود موجبات ارتقاء، حفظ و تامین سلامت جامعه می شوند.

دکتر شمس خرم آبادی فقر، بیکاری و اعتیاد را از عوامل تهدید کننده بر سلامت جامعه برشمرد و اظهار داشت: ضرورت دارد همه آحاد جامعه در تامین سلامت به سهم خود همکاری و احساس مسئولیت کنند.

وی یادآور شد: در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت است باید تلاش کنیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم و برای رسیدن به این مهم، انسان سالم، محور اصلی بوده که در این روند جوانان و نوجوانان نقش اساسی دارند.

وی بر توجه ویژه به نوجوانان و جوانان تاکید کرد و گفت: یکی از وظائف دانشگاه علوم پزشکی ایجاد حساسیت در بین خانواده ها در قبال فرزندان ایران اسلامی بوده و کانون دوستدار نوجوان یکی از کانونهائی است که از بطن قشر نوجوان برخاسته و بعنوان همکاران مجموعه بزرگ نظام سلامت کشور و در راستای حفظ و تامین سلامت نوجوانان نقش عمده ای ایفاء می کنند.