آرشیو شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۹۳
حوادث
۱۵

راه اندازی پارک ترافیک در منطقه 15

پارک ترافیک با تجهیزات کامل ترافیکی به منظور آموزش فرهنگ ترافیک و عبور و مرور به کودکان در منطقه 15 راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه افزود: پارک یاد شده دارای ساختمان اداری شامل دفتر اداری، سالن آموزش و سرویس بهداشتی به متراژ 150 متر مربع، مسیر اتومبیل رانی برای آموزش رانندگی به کودکان با تمام تجهیزات و امکانات معابر شهری به صورت خط کشی، تقاطع و... است.

همچنین علائم راهنمایی و رانندگی نظیر چراغ راهنمایی، توقف ممنوع، حداکثر سرعت مجاز، ورود ممنوع و... در این پارک نصب شده است. سالن آمفی تئاتر روباز با ظرفیت 100 نفر، 10 دستگاه دوچرخه و شش دستگاه ماشین برقی ویژه کودکان از دیگر امکانات این مجموعه است.

وی افزود: در حال حاضر دانش آموزان سطح محدوده (در مقطع تحصیلی سوم دبستان تا اول راهنمایی) در دو نوبت صبح و بعدازظهر به طور رایگان از امکانات پارک ترافیک بهره مند می شوند.

حسینی ادامه داد: در مرحله اول آموزش هایی در ارتباط با تاریخچه ای از مبحث ترافیک و دلیل راه اندازی مجموعه به دانش آموزان ارائه می شود و در مرحله بعد کودکان به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول درایستگاه های نقاشی حاضر شده و به انجام فعالیت نقاشی با موضوع ترافیک می پردازند تا در آینده از ایده کودکان در نمایشگاه ها بهره گیری شود.

وی افزود: گروه دوم نیز در محوطه کار عملی با دوچرخه و خودروهای برقی آموزش می بینند. در این مرحله دانش آموزان باعلائم و تجهیزات ترافیکی به طور کامل آشنامی شوند و تعدادی از کودکان نیز با کاورهای مخصوص به عنوان پلیس مشغول فعالیت می شوند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 15 خاطرنشان کرد: به منظور بهره مندی کودکان از امکانات مذکور مکاتباتی با اداره آموزش و پرورش انجام داده ایم تا با برنامه ر یزی به عمل آمده تمام دانش آموزان مقطع یاد شده بتوانند تا نیمه آبان از این امکانات استفاده کنند.

وی افزود: در پایان برنامه با اجرای مسابقه جوایزی شامل کتابچه های آموزش ترافیک و وسایل کمک آموزشی به کودکان اهدا می شود.