آرشیو شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۹۳
حوادث
۱۵

اولین مرکز تشخیص عارضه های مفصل فک در تهران راه اندازی می شود

اولین مرکز تشخیص عارضه های مفصل فک در خاورمیانه با همکاری متخصصان بیمارستان دانشگاه «اینی» هانوفر آلمان دی ماه امسال در تهران گشایش می یابد.

به گزارش کیهان دکتر علیرضا امیرسیف الدینی، عضو کمیته علمی سومین کنگره بین المللی ایمپلنتوژی گفت: اولین مرکز تشخیصی عارضه های مفصل فک یک مرکز مشاوره و درمانی پزشکی در ارتباط با بیماران TMG (بیماری های مفصل فک) و CMD (عارضه های فک و صورت که منشا آن در مفصل قرار دارد) است که هدف آن ارتقای سطح علمی- تخصصی در ارتباط با بیماری مفصل فک و همکاری متخصصان آلمانی با متخصصان ایرانی و نیز آموزش به دندانپزشکان ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه رشته فک و بیماری های مفصل فک حوزه ای بین رشته ای میان پزشکی و دندانپزشکی است، یادآور شد: درصد زیادی از سردردهای میگرنی و معمولی، دردهای گردن، دردهای گنگ صورت و نیز شنیدن صدای سوت زدن در گوش، به علت عارضه های دندانی و دندانپزشکی است.

به گفته دکتر امیر سیف الدینی 75 درصد این بیماران را خانم ها تشکیل می دهند که به دلیل تاثیر منفی اختلالات هورمونی که سبب تضعیف بافت های پیوندی مفصل فک و تغییر موقعیت فیزیولوژیک آن می شود، با شکایت سردرد، گردن درد و دردهای صورت مراجعه می کنند.

وی یادآور شد: روش درمانی عارضه های مفصل فک که هم اینک در بیمارستان دانشگاه «اینی» (Ini) هانوفر در حال انجام است، شیوه ای بدون جراحی است که دندانپزشکان متخصص فک با قراردادن پروتزها و محافظ هایی در دهان بیمار، فیزیولوژی فک را از نو تعریف می کنند.

گفتنی است سومین کنگره بین المللی ایمپلنتولوژی که از روز پنج شنبه 30مهرماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد، روز جمعه اول آبان ماه نیز به کار خود ادامه می دهد.