آرشیو یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸، شماره ۲۶۹۹
جامعه
۱۷

حجاج زود ولیمه ندهند

گروه جامعه: مدیر برنامه آنفلوآنزای وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به زائران بیت الله الحرام تاکید کرد که حتما تاریخ برگزاری مراسم ولیمه خود را به یک هفته پس از بازگشت از سفر حج موکول کنند.

اخیرا برخی مسافران حج، تاریخ برگزاری ولیمه را در کارت دعوت خود، 2 روز پس از بازگشت از سفر حج انتخاب و در بین اقوام و آشنایان نیز کارت های یاد شده را توزیع کرده اند.

دکتر محمود سروش، در گفتگو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع آنفلوآنزای نوعA با شروع فصل سرما در کشور، حجاج باید حداقل یک هفته پس از ورود به کشور، مراسم دید و بازدید و ولیمه را برگزار کنند. سروش با بیان این که حاجی از سفر بازگشته ممکن است تا یک هفته در دوره نهفته بیماری آنفلوآنزا قرار گرفته و تا روز هفتم آلوده باشد، گفت: در مراسم ولیمه، حتما برخی با حاجی تازه از سفر بازگشته، رو بوسی انجام می دهند که اگر حاجی به ویروس آلوده و در دوره نهفته باشد، احتمال دارد بیماری را به مهمانان منتقل کند.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، به حجاج تاکید کرد که پس از بازگشت از سفر یک هفته در منزل استراحت کنند و مایعات زیادی بنوشند. بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در زمان حاضر تعداد مبتلایان به آنفلوآنزای نوعA در ایران 1638 نفر رسیده است.