آرشیو دوشنبه ۲ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۱۱۰
اقتصاد
۴

جلسه بی نتیجه دولت و مجلس برای ارائه متمم: تخلف دولت در تقسیم بودجه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اعلام تخلف دولت در تقسیم بودجه از به نتیجه نرسیدن جلسه دولت و مجلس برای ارائه لایحه متمم بودجه خبر داد. جبار کوچکی نژاد با اشاره به حضور عزیزی معاون برنامه ریزی و راهبردی در کمیسیون برنامه و بودجه، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، اظهار کرد: در این جلسه بحث کسری بودجه جاری در قانون خدمات کشوری و بودجه جاری بازنشستگان و دانشگاه ها مطرح شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: عزیزی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری پیشنهاد جابه جایی بودجه را به کمیسیون برنامه و بودجه داد و گفت مطالبات فرهنگیان و بازنشستگانی که حکم آنها در سال های 86 و 87 صادر شده، هنوز داده نشده است. وی اضافه کرد: طبق اظهارات معاون رئیس جمهور اشتباهاتی در بودجه رخ داده که این اشتباهات از طرف مجلس بوده است.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: این بحث به نتیجه نرسید و مقرر شد بررسی های بیشتری در این زمینه انجام شود و دولت هم برای تغییر در بودجه باید لایحه متمم بودجه را به مجلس بیاورد. وی با اشاره به اینکه دولت تخلف هایی را در تقسیم بودجه انجام داده، تاکید کرد: دولت بر اساس کسری بودجه، باید بودجه را به طور یکسان از تمام دستگاه ها کم می کرد که این کار را نکرده و به بعضی از دستگاه ها تخصیص بیشتری پرداخت کرد که این خلاف قانون است.