آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
نگاه سوم
۳۰
ادبیات

«گل های شر» شارل بودلر 775 هزار یورو فروخته شد

ایبنا- آثار و دست نوشته های شارل بودلر روز گذشته در حراجی «درو» پاریس به فروش رسید.اثری قدیمی از نخستین چاپ «گل های شر» اثر شارل بودلر که توسط او به امضا رسیده و یادداشتی هم روی آن نوشته، روز گذشته در حراجی درو در پاریس به قیمت 775 هزار یورو به فروش رسید.

این اثر چاپ سال 1857 است که در قیمت گذاری اولیه 120 تا 150 هزار یورو قیمت گذاری شده بود، اما سرانجام با قیمت 775 هزار یورو با احتساب مالیات، توسط یک صاحب گنجینه کتاب های قدیمی خریداری شد. در سال 2007 نیز یکی دیگر از نسخه های «گل های شر» که حاوی یادداشتی به قلم بودلر بود در حراجی ساتبی به قیمت 560 هزار یورو فروش رفت.اثری که دیروز به فروش رسید اثر اهدایی شارل بودلر به نارسیس آنسل مشاور حقوقی او بود. نوشته ای تحت عنوان «درباره خودکشی» که درباره خودکشی ناموفق بودلر در سال 1845 بود هم در این حراجی به قیمت 70 هزار یورو فروخته شد.

در این حراجی علاوه بر «گل های شر» آثار، دست نوشته ها و دیگر اشیای متعلق به زندگی شارل بودلر به فروش گذاشته شد و در مجموع به قیمت 4 میلیون و پنجاه هزار یورو به فروش رفت.شارل بودلر در 9 آوریل 1821 در شهر پاریس به دنیا آمد، او علاوه بر شعر، نقد هم می نوشت. شارل بودلر از مطرح ترین ادیبان مکتب سمبولیسم بود. او در سال 1867 بر اثر یک سکته قلبی و از کار افتادن نیمی از بدنش از دنیا رفت.