آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
نگاه سوم
۳۰
تجسمی

کپی برداری سودجوهااز آثار سهراب سپهری

فارس- مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفت: در حال حاضر حدود 300 اثر از آثار نقاشی سهراب در دست است که احتمالاتعداد آنها بیش از این هاست، اما پس از مرگ سهراب عده ای سودجو به کار کپی برداری و نسخه برداری از آثار او دست زدند.

محمود شالویی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در همایش بررسی شعر و اندیشه های ادبی و هنری سهراب سپهری از برپایی این نشست ابراز خرسندی کرد و آن را برای جامعه ادبی و هنری کشور لازم دانست. وی عنوان کرد: امسال سی امین سال درگذشت شاعری نقاش و نقاشی شاعر است که به همین مناسبت پیشنهاد شد جامعه هنری و ادبی ما که طی این سالیان از آثار قلمی و هنری سهراب بهره مند بوده اند در همایشی به یاد او گرد هم جمع شوند و به بررسی آثار او بپردازند. وی با اشاره به در پیش بودن دومین دوره جشنواره تجسمی فجر تاکید کرد: دبیر بخش نقاشی در این مدت کوتاه به جمع آوری آثار سهراب پرداخته که تاکنون این آثار به 113 اثر رسیده و پس از بررسی و احراز صلاحیت بر روی دیوار نمایشگاه نصب می شوند.

شالویی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 300 اثر از آثار نقاشی سهراب در دست است که احتمالاتعداد آنها بیش از این ها است، اما پس از مرگ سهراب عده ای سودجو به کار کپی برداری و نسخه برداری از آثار او دست زدند که این آثار به بعضی جاها نیز نفوذ کرده است، از این رو هیات علمی همایش صحت این آثار را به دقت بررسی کرده اند.