آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
خبر
۸

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از نحوه انتشار سخنان اخیرش

تابناک نوشت: در حالی که بسیاری رسانه ها به نقل از خبرگزاری فارس، سخنان این مرجع تقلید را منتشر و بازنشر کرده بودند، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی تصریح کرد: برخی مطبوعات با قلع و قمع سخنان من، اعلام کردند که گفته ام در کشور تا این اندازه دروغ نبوده است؛ اما من کی چنین حرفی زده ام.

به گزارش شبکه خبر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار با قشرهای مختلف مردم سراسر کشور افزود: باید در سایه لطف حضرت علی(ع)دست در دست هم با وحدت و یکپارچگی، ایران اسلامی را از خطرات و تهدیدات دشمنان حفظ کنیم. ایشان افزود: الحمدالله خداوند کشوری مستقل به ما داده است که تحت سیطره هیچ کشوری نیست و دوست و دشمن، این مساله را قبول دارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دنیا برای ایران اسلامی احترام قائل است، بر ضرورت همت و تلاش برای پیشرفت و مقابله با توطئه های دشمنان اسلام تاکید کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با گلایه از رسانه ها به علت رعایت نکردن امانتداری در انتقال مطالب گفت: ما رهنمود یا اطلاعیه می دهیم، اما متاسفانه آنها، آن را تکه پاره می کنند و تنها بخشی از آن را می گویند.

این مرجع تقلید افزود: من روایتی درباره دروغ مطرح کردم که دروغ، ایمان مردم، شیرازه کشور و اعتماد مردم به یکدیگر را از بین می برد و در دنیای امروز دروغ زیاد شده است و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی بویی از دموکراسی نبرده و راست نمی گویند، اما برخی مطبوعات با قلع و قمع سخنان، اعلام کردند که من گفته ام در کشور تا این اندازه دروغ نبوده است؛ اما من کی چنین حرفی زده ام.

به گزارش تابناک، چندی پیش خبرگزاری فارس سخنان آیت الله مکارم را منتشر کرده بود که رسانه های دیگر به نقل از این خبرگزاری این سخنان را بازنشر کرده بودند.