آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
بورس - شرکت ها
۱۰

اعلام سود 126 ریالی «فنورد»

گروه بورس- درآمد هر سهم شرکت نورد و قطعات فولادی با 48 میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 126 ریال پیش بینی شده است.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «فنورد» دلایل تغییر اطلاعات دوره منتهی به اسفند ماه امسال نسبت به اطلاعات سال قبل را افزایش نرخ فروش نورد از 5010ریال به 5300ریال و افزایش نرخ فروش سازه از 1050 ریال به 12 هزار و 564 ریال عنوان کرده است.

این در حالی است که شرکت تا پایان عملکرد 6 ماهه منتهی به تابستان 35 درصد از پیش بینی سود هر سهم و 46 درصد درآمد حاصل از فروش امسال را پوشش داده است.

پیش بینی عملکرد امسال «فنورد» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 18 درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 14 درصد کاهش، سود عملیاتی 56 درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 64 درصد کاهش نشان می دهد.

شرکت پیش بینی درآمد هر سهم امسال را با 60 میلیارد ریال سرمایه مبلغ 92 ریال (به بازار ارائه نشد) اعلام کرده بود. نورد و قطعات فولادی در نظر دارد 50 درصد از سود پیش بینی شده به ازای هر سهم را جهت توزیع بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت، خالص سایر درآمدهای عملیاتی سال مالی 88 به مبلغ 5093میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 106 ریال) و معادل 83 درصد سود خالص سال مالی جاری است که شرکت جزئیات آن را اعلام نکرده است.

بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده سال 86 و به استناد صورت جلسه هیات مدیره سال 87 مقرر شده بود سرمایه شرکت از مبلغ 48 میلیارد ریال به مبلغ 60 میلیارد ریال (معادل 25 درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یابد که با توجه به ایرادات و اشکالات موجود، افزایش سرمایه در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت نرسیده و افزایش سرمایه شرکت ابطال شد.