آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
بورس - شرکت ها
۱۰
نگاه تکنیکال

حفاری شمال

فرید هلالات

بر اساس تئوری امواج الیوت، قیمت سهام شرکت موج چهارم را ایجاد کرده و احتمال رشد قیمت برای تشکیل موج پنجم وجود دارد. همان طور که انتظار می رفت، قیمت سهام شرکت در محدوده 254 تومان حمایت شد.

بر این اساس قیمت می تواند برگشت دوباره به محدوده 302 – 300 تومان را تجربه کند، اما بازار سهام شرکت در وضعیت سیگنال نیست و بنابراین بر طبق شرایط Follow باید احتمالات مختلف را بررسی کرد تا زمانی که یکی از احتمالات در نظر گرفته شده تقویت شده و بازار در وضعیت سیگنال قرار گیرد. بر این مبنا یک احتمال این است که قیمت در 284 تومان عرضه های قدرتمندی را تجربه کند. در این صورت سیگنال Failed To Reach دریافت شده و حمایت های اصلی در محدوده های 270 تومان و 254 تومان قرار خواهند داشت.

در صورت شکسته شدن 284 تومان رو به بالامقاومت قدرتمند 302 – 300 تومان در مقابل خریداران قرار دارد. ضعف قیمت برای شکستن 302 تومان سیگنال نامناسبی در خصوص رشد قیمت محسوب می شود. در صورت برگشت قیمت از 302 تومان حمایت های 284 تومان، 272 تومان و 254 تومان بر سر راه بازار فروشندگی قرار دارند. چنانچه قیمت 302 تومان را با قدرت رو به بالابشکند، به طوری که قیمت بالای 302 تومان بسته شود و سطح تقاضا امیدوار کننده باقی بماند، هدف کلاسیک 350 تومان برای قیمت سهام شرکت در نظر گرفته می شود که در صورت تحقق این سناریو، در تحلیل های بعدی به بررسی سطوح مقاومتی خواهیم پرداخت.

FARID.HELALAT@GMAIL.COM

تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.