آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
مسکن و عمران
۷

معاون وزیر مسکن و شهرسازی:تهران پایتخت اقتصادی باقی بماند

معاون وزیر مسکن و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مجری طرح های دولتی این وزارتخانه با تاکید بر اینکه هنوز مصوبه انتقال پایتخت به وزارت مسکن ابلاغ نشده است، گفت: در زمینه بحث انتقال پایتخت هنوز ابلاغی نشده تا برای پایتخت جدید مکانیابی از سوی این وزارتخانه صورت گیرد، ولی می توان تهران را همچنین به عنوان یک پایتخت اقتصادی در نظر گرفت.

محمد جعفر علیزاده با تاکید بر اینکه انتقال پایتخت از تهران به جای دیگر کشور یک مقوله سنگین ملی است، بیان داشت: این موضوع باید از ابعاد گوناگون فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... توسط کارشناسان مختلف بررسی شود.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی در همین رابطه یادآور شد: در اینکه تهران از بحران های متعددی از قبیل آلودگی آب و هوا، وضعیت زمین و لرزه خیزی و مقوله ترافیک رنج می برد، شکی نیست ولی می توان در این زمینه مانند برخی از کشورهای دنیا سیاست هایی را اتخاذ کرده و همزمان با انتقال پایتخت سیاسی، پایتخت اقتصادی را حفظ کرد.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در کشور ما اجرایی کردن این طرح نیاز به بررسی دقیق مهندسی و اقتصادی دارد که باید در سطح ملی و در کمیته های ویژه بررسی شود.

به گزارش مهر، پیش از این مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه ای انتقال مرکز سیاسی کشور در مکان مناسب تا پایان چشم انداز را تصویب کرده بود و در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در ادامه بررسی و تدوین سیاست های کلی در بخش آمایش سرزمین با حضور کارشناسان مربوطه از دولت و مجلس شورای اسلامی مصوب شد که مرکز سیاسی کشور در مکان مناسب جهت بهبود و اصلاح استقرار جمعیت و فعالیت در کشور تا پایان چشم انداز منتقل شود.