آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
بانک و بیمه
۱۲

پنجره واحد خدمات امور بیمه ای کشور تاسیس می شود

ارائه آنلاین اموری از قبیل ارائه درخواست های بیمه ای، پرداخت حق بیمه و حتی دریافت خسارت، تکمیل پرونده، مقایسه خدمات و حتی نرخ بیمه های مختلف و... از اهداف این برنامه است.

به گزارش بینا، فرامرز فتح نژاد سرپرست مدیریت خدمات رایانه ای بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه کشور با راهبری بیمه مرکزی در نظر دارد اکثریت خدمات بیمه ای را که نیاز به حضور فیزیکی ندارد را در صورت امکان از طریق فرآیندهای الکترونیکی ارائه کند.

فتح ن‍ژاد گفت: برای این منظور برنامه ای 5ساله تهیه شده است که شامل پروژه ها و اقداماتی است برای رسیدن به جایگاهی که هموطنان بتوانند از خدمات بیمه ای به صورت غیرحضوری و آنلاین بهره برداری کنند.

ارائه آنلاین اموری از قبیل ارائه درخواست های بیمه ای، استعلام میزان پیشرفت درخواست ها و نامه ها، تمدید بیمه نامه و اخذ بیمه نامه های جدید، پرداخت حق بیمه و حتی دریافت خسارت، تکمیل پرونده، دریافت اطلاعات کامل در مورد رشته های بیمه ای، مقایسه خدمات و حتی نرخ بیمه های مختلف و... از اهداف این برنامه است.

سرپرست مدیریت خدمات رایانه ای بیمه مرکزی که از این خدمات با عنوان «پنجره واحد خدمات امور بیمه ای کشور» نام برد، افزود: این پرتال از سوی بیمه مرکزی تاسیس خواهد شد و کاربران می توانند از طریق این پنجره به خدمات شرکت های مختلف بیمه ای راهنمایی شوند. همچنین کاربران از این طریق می توانند در جریان آخرین قوانین و دستورالعمل های بیمه ای قرار بگیرند.

فتح نژاد افزود: کاربران از طریق «پنجره واحد خدمات امور بیمه ای کشور» می توانند نسبت به ارائه شکایات بیمه ای خود و حتی درخواست های بازرسی و همچنین با دسترسی به بانک اطلاعات جامع بیمه خودروها نسبت به استعلام بیمه نامه خودروها اقدام کنند که همه این نکات ذکر شده تنها بخشی از خدمات این نظام جامع رایانه ای است که از سوی بیمه مرکزی راه اندازی خواهد شد، البته بخشی از این خدمات هم اکنون از طریق سایت های بیمه مرکزی قابل دسترسی است که در آینده با تاسیس پنجره واحد خدمات امور بیمه ای کشور خدمات به صورت یکجا و متمرکز ارائه خواهد شد.