آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۱
بانک و بیمه
۱۲

مدیرعامل بیمه نوین

بدون به کارگیری ابزار نظارتی و تعدیل شخص ثالث بیمه بدنه ضررده می شود

مدیرعامل بیمه نوین گفت: باید همزمان با آزادسازی تعرفه بیمه بدنه، نظارت مالی تقویت و سودده کردن بیمه شخص ثالث هم اتفاق بیفتد.

سیدمحمد عباس زادگان در گفت وگو با ایسنا، درباره آزادسازی تعرفه های بیمه اظهار کرد: نگرانی شرکت های بیمه از این آزادسازی ها و در مورد اخیر بیمه بدنه این است که به موازات این آزادسازی، سیستم های نظارتی شفاف به وجود نیامده است.

وی درباره آزادسازی بیمه بدنه گفت: در حال حاضر بیمه بدنه برای شرکت های بیمه در نقطه سربه سر قرار دارد و باید همزمان با آزادسازی آن بیمه شخص ثالث هم تابع منطق جدیدی شود چون اگر قرار باشد تعدیلی در این زمینه اتفاق نیفتد و بیمه بدنه هم مانند شخص ثالث زیان ده باشد شرکت های بیمه متضرر می شوند.

مدیرعامل بیمه نوین ضریب خسارت بیمه بدنه را 90 درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به هزینه های بالاسری فروش و کارمزد، این بیمه نامه ها در نقطه سربه سر قرار دارند و با آزادسازی به دلیل رقابت منفی زیادن ده می شوند.

عباس زادگان تاکید کرد: آزادسازی بیمه بدنه باید همراه با به کارگیری ابزار نظارت مالی و تعدیل بیمه شخص ثالث باشد در غیر این صورت رقابت غیرحرفه ای شرکت های بیمه را متضرر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اصل آزادسازی خوب است و ما با آن مخالفتی نداریم. این یک ابزار مناسب برای کاهش قیمت و افزایش رضایت مشتری است، اما باید توجه داشت که آزادسازی باید همراه افزایش کیفیت خدمات باشد در غیر این صورت منافع مشتری در بلندمدت تامین نمی شود.

عباس زادگان تصریح کرد: در کنار بکارگیری ابزار نظارت مالی باید استاندارد مناسبی هم برای ارزیابی کیفیت خدمات وجود داشته باشد. چون ممکن است آزادسازی ها همراه با کاهش ارائه کیفی خدمات باشد.

به گزارش در دومین مرحله آزادسازی تعرفه های بیمه، بیمه بدنه خودرو از شمول نظام تعرفه گذاری خارج شد و پیش از آن هم برخی بیمه های باربری دریایی آزاد شده بودند.