آرشیو سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۷
اجتماعی
۴

وزیر آموزش و پرورش:چک 300 میلیارد تومانی بازنشستگان به خزانه ارسال شد

گروه اجتماعی- برای بازنشستگان پیش از موعد که سابقه 25 سال داشته اند باید مابه تفاوتی به سازمان بازنشستگی پرداخت شود که چک 300 میلیارد تومانی آن به خزانه ارسال شد.

به گزارش خبرنگار «ایران» در ابتدای نخستین همایش روز ملی خانواده که یکشنبه در تالار وزارت کشور برگزار شد، پیام رئیس جمهور به این همایش قرائت شد که در بخشی از این پیام آمده است: «مکتب انسان ساز اسلام توجه ویژه ای به حرمت، پاکی و تعالی خانواده دارد.

آن را کانون اصلی رشد و بالندگی و مهد مودت و رحمت می شمارد و سعادت جامعه بشری را بسته به صلاح این نهاد می داند، بدیهی است که استواری خانواده برپایه مهر و محبت، صفا و صمیمیت، تعامل و همکاری، پایداری و استقامت و بسیاری از خصلت های انسانی امکانپذیر است و استمرار این ویژگی ها در متن زندگی جز با ترویج عشق، ایثار و احترام و اتحاد روش های منطقی و معقول و البته عاطفی و استفاده از شیوه های مناسب در روابط خانوادگی امکانپذیر نیست.»

وزیر آموزش و پرورش نیز در حاشیه این مراسم در پاسخ به ناهماهنگی ها در موافقت و صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان گفت: خزانه باید مبلغ 300 میلیارد تومان را به وزارت رفاه و سازمان بازنشستگی پرداخت کنند و در حال اجرای احکام هستند.

«حمیدرضا حاجی بابایی» افزود: حدود 70 هزار نفر دیگر قرار بود در آموزش و پرورش پیش از موعد بازنشسته شوند که سازمان مدیریت اعلام کرد؛ برای سال 1389 توان پرداخت پاداش پایان خدمت را برای این افراد ندارد، بنابراین به

52 هزار نفر بسنده شد و 18 هزار نفر باقی مانده به فعالیت خود ادامه دادند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم که باید در مجموعه آموزش و پرورش تقویت شود موضوع انجمن اولیا و مربیان است. مشارکت عمومی مردم در کمک به نظام تعلیم و تربیت باید بیشتر شود و مهمترین رکن این مشارکت همفکری و همراهی در تعلیم و تربیت است. در همین باره باید نحوه مشاکت اولیای دانش آموز در مدرسه مشخص شود.