آرشیو سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۷
توسعه
۸
اقتصادکلان

رتبه بندی خانوارها براساس درآمد سرانه

رئیس مرکز آمار گفت: رتبه بندی خانوارها براساس درآمد سرانه صورت خواهد گرفت. محمد مدد افزود:منظور از درآمد سرانه، جمع درآمد تمام اعضای خانوار تقسیم بر تعداد اعضای خانوار است. خانوارها براساس درآمد سرانه از کم درآمدترین تا پردرآمدترین مرتب می شوند و تا مرزی که کارگروه تحول اقتصادی اعلام کند، مشمولان جامعه هدف اعلام خواهند شد. وی در خصوص عمده ترین موانع بر سر راه اجرای طرح اطلاعات اقتصادی خانوار، نیز گفت: مانع خاصی بر سر راه اجرای طرح به نظر نمی رسد اما برای رفع نگرانی های مردم و برخی شبهات مطرح شده، نیاز به اطلاع رسانی بیشتر است.

تاسیس بانک های خارجی درایران

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست عصر یکشنبه این کمیسیون، کلیات تاسیس بانک های خارجی در ایران و همچنین بخشوده شدن تمام یا بخشی از جرایم مالیاتی مودیان تصویب شد. محمدرضا خباز در گفت وگو با ایرنا، افزود: کلیات تاسیس بانک های خارجی در ایران با

سرمایه گذاری مشترک از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با تایید شورای پول و اعتبار در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید. وی با بیان این که براساس مصوبه مذکور، تاسیس بانک های خارجی در انواع شکل های شرکت تجاری آن مجاز خواهد بود، گفت: به عبارت دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس با اصلاح ماده پنج سیاست های اصل 44 قانون اساسی، اجازه داد که بانک های خارجی در ایران تاسیس شود که بررسی جزئیات آن از دو هفته آینده آغاز خواهد شد.

تسویه ریالی بانک ها عملی شد

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: مذاکرات شبکه بانکی کشور در زمینه همکاری های ارزی و تسویه ریالی با یک بانک بطور قطع به نتیجه رسیده و در حال انجام است.محمودرضا خاوری بدون اعلام نام و منطقه جغرافیای بانک مذکور، اظهار داشت: مذاکرات برای گسترش فعالیت ها در این زمینه در حال انجام است.