آرشیو سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۷
تهران
۱۰

کوتاه از تهران

● 70 سلامت یار در مرکز تهران فعال هستند. معصومه محمدی رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه 7 گفته است: تعداد 156 بلوک در 19 محله منطقه 7 برای فعالیت این سلامت یاران مشخص شده که هر بلوک نیازمند فعالیت یک سلامت یاراست. به گفته وی شناسایی و کسب اطلاعات پایه ای از هر بلوک، تکمیل فرم نیازسنجی خانواده ها، برگزاری دوره های آموزشی در چهار مقوله بهداشت روان- بهداشت محیط- بهداشت عمومی و تغذیه، شناسایی معضلات و مشکلات بلوک در موضوع سلامت و بهداشت، استخراج آخرین اطلاعات علمی و بروز و تطابق کاربردی آن در بلوک، همکاری و مساعدت در پیشبرد برنامه های شورای سلامت محلات از جمله فعالیت های شاخص هر سلامت یار در محلات منطقه است.

●باشگاه نخبگان منطقه 4 راه اندازی می شود. رئیس فرهنگسرای سلامت از تاسیس و راه اندازی باشگاه نخبگان منطقه 4 خبر داد.به گفته محمدجواد امیری رئیس فرهنگسرای سلامت در میان شهروندان منطقه 4 استعدادهای برتر و نخبه ای وجود دارند که تعداد آنها کم نیست و به همین خاطر باشگاه نخبگان منطقه از فردا 25آذر آغاز به کار می کند. افراد واجد شرایط می توانند برای ثبت نام به نشانی میدان رسالت – میدان الغدیر – بلوار دلاوران – بلوار آزادگان شمالی – فرهنگسرای سلامت مراجعه کنند.

● ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم منطقه 22 پیگیری می شود. شهردار ناحیه 3 این منطقه گفته است به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و بی رویه و حفظ اکوسیستم و توپوگرافی طبیعی حریم منطقه 22، ایستگاه بازرسی خودروهای حامل مصالح ساختمانی در ابتدای محور ورودی وردیج – واریش مستقر شد. به گفته دادوند عوامل شرکت انتظام شهربان و حریم بان در یک ماه اخیر از ورود 12 خودرو حامل مصالح ساختمانی بدون مجوز برای ساخت و سازهای غیرمجاز به حریم منطقه 22جلوگیری کرده اند.