آرشیو سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۷
ایران زمین
۲۳

بهره برداری از نخستین سیلوی بتنی تمام مکانیزه کشور در یزد

یزد – خبرنگار «ایران»: نخستین سیلوی بتنی تمام مکانیزه کشور با ظرفیت 50 هزار تن در یزد به بهره برداری رسید.

محمدرضا فلاح زاده، استاندار یزد در مراسم بهره برداری از این سیلو اظهار داشت: سربسته بودن این سیلو از ویژگی های بسیار خوب آن است، زیرا میزان آسیب دیدگی گندم ها را به حداقل می رساند.

فلاح زاده همچنین با تاکید بر نیاز ضروری استان یزد به احداث چنین سیلویی افزود: این سیلو در جوار کارخانه مکانیزه آردسایی استان یزد قرار گرفته، از این رو هزینه های حمل و نقل آرد و گندم نیز کاهش خواهد یافت.

وی اظهار امیدواری کرد: با توسعه طرح سیلو، امکان ذخیره سازی گندم در آینده در استان یزد افزایش یابد به نحوی که نیاز استان های همجوار نیز تامین شود.

نعمت بخش، رئیس هیات مدیره این سیلو نیز اظهار داشت: این سیلو نخستین سیلوی تمام مکانیزه ای است که توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود.

وی با تشریح عملکرد بخش های مختلف این سیلو عنوان کرد: تمام بخش ها و قطعات این سیلو به دست متخصصان داخلی ساخته شده و برای احداث آن حتی یک میخ نیز از خارج از کشور وارد نشده است.

نوری، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 کشور نیز در این مراسم با بیان این که در سال گذشته در رابطه با خرید گندم دوره سختی را سپری کردیم، افزود: با درایت مسئولان، معدل خرید گندم در استان ها چهار برابر شده و امسال خرید گندم در کشور به 10 میلیون تن رسیده است.