آرشیو چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸، شماره ۶۸۸۶
شهرستان ها
۱۶

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:کاهش11 درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در اردبیل

اردبیل-خبرنگاررسالت:رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل گفت: تعداد پروانه های صادر شده در طول سال جاری از طرف شهرداری های استان اردبیل نسبت به سال گذشته حدود11 درصد کاهش یافته است.

جهانگیر کنعانپور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در سال جاری تعداد پروانه های صادر شده از سوی شهرداری های استان اردبیل2 هزار و207 مورد بوده که شامل5 هزار و826 واحد مسکونی معادل835 هزار و37 مترمربع زیربنای ساخت می باشد.

وی تصریح کرد: از این میزان66/5 درصد مختص شهر اردبیل بوده است که در این ساخت و سازهای مربوط به مسکن مهر رونق خاصی به این بخش بخشیده است.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل در ادامه اظهار امیدواری کرد: با ارائه تسهیلات و حمایت های دولت بتوانیم صنعت ساخت و ساز را به سمت تولید صنعتی هدایت کنیم.

کنعانپور گفت: صنعت ساخت و ساز در استان اردبیل با توجه به ساخت و ساز انفرادی و فرهنگ عمومی کارفرمایان هنور به صورت سنتی بوده و استفاده از مصالح نوین و تکنولوژی های جدید ساخت در استان اردبیل رواج پیدا نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: دید انبوه سازان و مجریان ساختمان به استفاده حداکثر از زمین برای ساخت و دنبال کردن سود بیشتر موجب ایجاد ساختمان های بدون تنوع در حجم معماری و نما شده است.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: طرح مسکن مهر یکی از طرح های موثر بر بازار مسکن و تعادل بخشیدن به بازار عرضه و تقاضا در بخش مسکن است.

کنعانپور ادامه داد: این طرح علاوه بر تامین مسکن گروه های کم درآمد جامعه فاقد مسکن در زمینه های متعدد نیز حاکم بر ساخت و سازهای شهری و روستایی و شکستن رکود جامعه بر بازار مسکن خواهد شد.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل احیای بافت فسوده شهری، جذب سرمایه های خارجی، نوسازی و بهسازی روستاها و اعطای تسهیلات توسط بانک های عامل را از طریق بنیاد مسکن را از جمله سیاست های اجرای این سازمان برشمرد.