آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۱
توسعه
۸

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در گفت و گو با «ایران»:

مردم در طرح نقدی اسقاط خودروها شرکت کنند

ابتدای دی ماه سال جاری از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت آئین نامه طرح نقدی خارج کردن خودروهای فرسوده ابلاغ شد. براساس این طرح و به منظور تسریع در اجرای طرح نوسازی خودروهای فرسوده، مالکان خودروهای چهار سیلندر سال 1353 تا 1364 مبلغ 15 میلیون ریال کمک بلاعوض می گیرند. همچنین به مالکان خودروهای چهار سیلندر سال 1352 و پائین تر نیز مبلغ 10 میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق می گیرد اما پس از ابلاغ این طرح سوالات بسیاری برای متقاضیان ایجاد شد که پاسخ آنها را از محمد رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت جویا شدیم.

به غیر از کمک بلاعوض برای طرح نقدی قرار است به متقاضیانی که می خواهند خودروی جایگزین دریافت کنند تسهیلات بانکی اعطا شود، این طرح از چه زمانی آغاز می شود؟

پس از مذاکرات انجام شده با سیستم بانکی کشور و شرکت ایران خودرو قرار شد از طریق این شرکت 200 هزار دستگاه خودروی جایگزین به متقاضیان طرح نوسازی خودروهای فرسوده تعلق گیرد که در این زمینه شاهد همکاری خوبی از بانک مرکزی، بانک های عامل و شرکت ایران خودرو بودیم.

در ادامه این طرح و با به نتیجه رسیدن مذاکرات شرکت سایپا نیز وارد عمل خواهد شد و به احتمال زیاد بیش از 100 هزار خودرو از طریق این خودروساز جایگزین خواهد شد. در مجموع پس از روشن شدن نتیجه مذاکرات بزودی نحوه و چگونگی دریافت تسهیلات بطور شفاف از طریق رسانه ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

پیشنهاد شما به متقاضیان طرح نوسازی خودروهای فرسوده چیست؟

پیشنهاد من این است که متقاضیان در طرح نقدی خارج کردن خودروهای فرسوده شرکت کنند و در قبال دریافت 10 و 15 میلیون ریال خودروی خود را اسقاط کنند، چراکه شرایط دریافت تسهیلات بانکی برای جایگزینی خودرو برای مردم دشوار است و باید تمام ضمانت های لازم سیستم بانکی و دوره زمانی آن را طی کنند. از این رو بهتر است مردم در طرح نقدی خارج کردن خودروهای فرسوده شرکت کنند.