آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۱
توسعه
۸

بانک ها مقصر اصلی مطالبات معوق نیستند

رئیس شورای عالی هماهنگی بانک ها خواستار رسیدن به یک درک مشترک درباره مفهوم مطالبات معوق از سوی دستگاه های نظارتی، اجرایی و قضایی شد. محمودرضا خاوری درباره مطالبات معوق بانک ها اظهار کرد: اساسا کار اعطای تسهیلات متضمن ریسک است و این خطر وجود دارد که درصدی از این تسهیلات به دلایل اقتصادی معوق باشد و از سوی دیگر برخی از گیرندگان تسهیلات هم ممکن است بدحساب باشند.

وی افزود: متاسفانه قضاوت مشترکی بین دستگاه های نظارتی و اجرایی و حاکم قضایی درباره بحث مطالبات معوق وجود ندارد و بلافاصله بانک متهم می شود که چرا وثیقه نگرفته است. در صورتی که در این مورد مقصر اصلی بانک ها نیستند.

تدوین اساسنامه تشکیل تعاونی های فراگیر ملی

تاسیس تعاونی های فراگیر ملی موجب تحکیم زیرساخت های اقتصادی کشور، حمایت از خانوارهای محروم و کم بضاعت و اشتغالزایی می شود.

عبدالمجید غریب رضا، معاون نظارت و توسعه تعاونی های وزارت تعاون با بیان این که فضا برای تشکیل تعاونی های نوع جدید مساعد است، گفت: به منظور تسهیل تشکیل تعاونی های نوع جدید و رفع محدودیت های لحاظ شده در ماده 12 اصل 44 قانون اساسی بویژه محدودیت هایی که به جهت تایید اساسنامه شرکت های تعاونی نوع جدید از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سد راه تشکیل تعاونی های سهامی عام بود، طی هماهنگی های صورت گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار، اساسنامه تشکیل شرکت های سهامی عام در دو مقیاس بالای یک میلیارد تومان مورد تایید سازمان مذکور قرار گرفت که با تعاملات حاصل شده زیرساخت های لازم برای تشکیل این تعاونی ها فراهم شده است.