آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
اخبار خارجی
۱۶

آغاز رسیدگی به صلاحیت وزیران کرزای در مجلس افغانستان

مجلس افغانستان بررسی صلاحیت اعضای کابینه جدید رئیس جمهور این کشور را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجلس افغانستان از دیروز بررسی صلاحیت 24 نامزد پیشنهادی «حامد کرزای» برای احراز پست وزارت را آغاز کرد. «حسیب نوری» سخنگوی مجلس در این مورد گفت: «همه 24 وزیر پیشنهادی رای مثبت خواهند گرفت. پست وزارت خارجه، که بیست وپنجمین پست کابینه خواهد بود، تا برگزاری کنفرانس لندن (18 دی) در اختیار وزیرخارجه فعلی (رنگین دادفرسپنتا) خواهد بود و پس از این کنفرانس وضعیت این پست نیز مشخص می شود.انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مردادماه گذشته برگزار شد و از آن زمان تاکنون این کشور با یک خلاسیاسی دست به گریبان است. افغانستان از لحاظ رتبه فساد اقتصادی، دومین کشور جهان است و پس از سومالی قرار دارد.

انتخابات پارلمانی

افسر ارشد کمیسیون انتخاباتی افغانستان اعلام کرد: انتخابات پارلمانی در ماه مه برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی نجفی، یکی از افسران ارشد کمیسیون انتخاباتی افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: انتخاب پارلمانی در تاریخ 22 مه برگزار خواهد شد.

با وجود این، نجفی خاطرنشان ساخت: افغانستان نیازمند 50 میلیون دلار کمک مالی از سوی مجامع بین المللی است. بودجه برگزاری انتخابات 120 میلیون دلار برآورد شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا عدم پرداخت کمک های مالی مجامع بین المللی مانع برگزاری انتخابات خواهد شد یا خیر. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به خاطر برگزاری انتخابات خدشه دار ریاست جمهوری در ماه اوت در افغانستان بسیاری از منتقدان از حامد کرزای و دولت وی خواسته اند تا انتخابات پارلمانی را به تعویق اندازد، اما کرزای اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی انتخابات پارلمانی باید در ماه مه برگزار شود.