آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
حوادث
۱۵

راه اندازی قطار جدید در خطوط مترو تهران

نخستین قطار از سری قطارهای پیشرفته جدید، دیروز به خطوط مترو تهران اضافه شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این قطار که به دست متخصصان داخلی ساخته شده است، دارای سیستم های جدید ترمز، مانیتور (هر واگن هشت مانیتور) و همچنین دوربین های کنترلی است. در هر واگن دو دوربین قرار دارد که تصاویر آنها در مرکز فرمان مترو و همچنین داخل کابین راهبر قابل مشاهده و ضبط است.این قطار شامل هفت واگن است که برای آن 7 میلیون دلار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در حاشیه راه اندازی این قطار به خبرنگاران گفت: تا یکسال و نیم آینده 65 قطار از سری قطارهای پیشرفته جدید به ناوگان حمل و نقل مترو تهران افزوده می شود.

ربیعی افزود: همچنین 38 لوکوموتیو و 160 واگن دو طبقه تا یک سال و نیم آینده به خطوط مترو تهران افزوده خواهد شد.وی گفت: هر ماه دو قطار و از شهریور سال 89، هر ماه سه قطار از نوع جدید به ناوگان مترو تهران افزوده می شود.

ربیعی افزود: با اضافه شدن این قطارها علاوه بر کوتاه شدن زمان حرکت از 4 به 3 دقیقه سرویس دهی در ایستگاه های جدید نیز صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه این قطار در خط 1 به کار گرفته می شود، گفت: بقیه قطارهای جدید به خطوط 1 و 2 اضافه خواهد شد.ربیعی از شهرداری و دولت خواست اعتبارات لازم را برای ترخیص قطعات ساخت واگن در اختیار شرکت مترو قرار دهند.

وی گفت: در حال حاضر قطعات و تجهیزات سه قطار، 14 لوکوموتیو و 15واگن دو طبقه در گمرک قرار دارد و یک کشتی تجهیزات جدید نیز به مقصد بنادر ایران در حرکت است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: اگر اعتبارات لازم تامین شود، قطارهای جدید به موقع به خطوط مترو اضافه خواهد شد.