آرشیو دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۸
تهران
۱۰
کوتاه از تهران

رکورد تفکیک زباله از مبدا در منطقه 11 شکسته شد

محمد صادق ملارضا مدیر اداره بازیافت شهرداری منطقه 11 گفته است: متوسط تناژ زباله تفکیک شده از مبدا در منطقه 11 از ابتدای سال تا آذر ماه، نزدیک به 1500 تن بوده که در آذر ماه با رشد 70 تن، رکورد تازه ای در فعالیت های بازیافت منطقه به جای گذاشته است.

بزرگراه 2 طبقه تهران خرداد89 افتتاح می شود

مهندس علی محمدنژاد شهردار منطقه14 از بهره برداری اولین بزرگراه دو طبقه کشور در این منطقه خبر داده و اظهار داشته است: بزرگراه امام علی (ع) به طول 22کیلومترحد فاصل بزرگراه ارتش در شمال و خیابان خاوران در جنوب، یکی از بزرگترین بزرگراه های تهران است که 6/3 کیلومتر آن در منطقه 14 قرار دارد. به گفته وی دو طبقه بودن این بزرگراه، با هدف حفظ بافت محلی، دسترسی آسان شهروندان به محله های مختلف جنوب شرق تهران و امکان ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی و تجاری در اطراف آن پیش بینی شده است.

اجرای طرح دبستان های تخصصی در 60 مدرسه منطقه 10

به گفته مهندس هوشیار معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 10 طی انعقاد تفاهمنامه ای بین شهرداری و آموزش و پرورش منطقه 10 درباره اجرای طرح دبستان های تخصصی تعداد 17هزار و

942 دانش آموز مقطع ابتدایی با موضوعات شهرنشینی آشنا شده و آموزش های لازم در این زمینه به آنان داده می شود. وی اظهار داشته است: به همین منظور 11جلد کتابچه با موضوعات بازیافت، فضای سبز، محیط زیست، ترافیک، فرهنگ آپارتمان نشینی، مبارزه با حیوانات موذی، شهرسازی و بافت فرسوده، آراستگی محیط زیست، امداد و نجات، سامانه 137 و 1888 تهیه و در قالب زبان کودکانه و گویش ساده در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گرفته که هر 6 مدرسه در قالب طرح شهردار مدرسه روی یکی از موضوعات کار می کند.

کارگاه آموزشی شناخت آثار مخرب ناهنجاری های اجتماعی در منطقه 18

بهروز اسماعیل زاده شهردار ناحیه 5منطقه18 گفته است: به منظور ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات شهروندان محلات خلیج فارس شمالی و جنوبی از آثار مخرب و آسیب های انواع ناهنجاری های اجتماعی،کارگاه آموزشی درآموزشگاه های ابتدایی دخترانه ستایش و پسرانه تربیت برپا شد که در این کارگاه آموزشی کارشناسان مسائل اجتماعی به تشریح ابعاد مختلفی از ناهنجاریهای اجتماعی و وسایل بسط و گسترش آنها از جمله ماهواره، موبایل و اینترنت، چگونگی رفتار با کودکان و عدم به کار گیری خشونت در مواقع بروز اشتباهات پرداخته و در ادامه به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ دادند.