آرشیو دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۸
بورس
۲۲

مشکلات انتقال سهام عدالت به استانی ها مرتفع شد

مدیر عامل سرمایه گذاری استان تهران در پی توافقات شفاهی انجام شده با بخش حقوقی سازمان خصوصی سازی از حل ایرادات قرارداد انتقال سهام عدالت به شرکت های استانی حداکثر تا فردا خبر داد.

علی مصدر درباره آخرین وضعیت ورود شرکت های استانی به بورس یا فرابورس اظهار داشت: در حال حاضر با بخش حقوقی سازمان خصوصی سازی توافقات شفاهی انجام شده تا اشکالات وکالتنامه و قرارداد را رفع کنند در این صورت وقتی همه شرکت های استانی آن را امضا کنند پرتفوی منتقل می شود. وی افزود: در صورتی که اشکالات قرارداد اصلاح و پرتفوی منتقل شود یکی از ابهامات رفع خواهد شد که احتمالا امروز یا فردا با توجه به توافقات انجام شده ایرادات قرارداد بر طرف و پس از آن طی فراخوانی شرکت های استانی کل کشور را برای امضای قرارداد به تهران دعوت می کنیم.

به گفته وی پس از این که پرتفوی منتقل شود شرکت ها سرمایه خود را افزایش خواهند داد و سپس اجازه ورود به بورس یا فرابورس را دریافت می کنند.

مدیر عامل سرمایه گذاری استان تهران بیان کرد: مقدار سهامی که از شرکت های استانی آزاد است حق نقل و انتقال آن برای همه مردم صادر می شود و سهام آنها صادر و ارائه می شود. همچنین مردم به حقوق سهامداری خود آگاه نیستند.